Press

Så var 2021: Rekordmånga föreningar anslöt till Svenskalag

2021 har varit ett annorlunda år på många sätt. Pandemin har givetvis påverkat alla delar i samhället och såklart även idrottsföreningar.

Året inleddes med en period av såväl inställda träningar som tävlingar och matcher. I takt med att sommaren tittade fram började även samhället öppnas upp och fler roliga och viktiga idrottsaktiviteter kunde äga rum.

Många föreningar väljer Svenskalag
Även vi har påverkats av pandemin på många sätt under året men kan samtidigt se tillbaka på en period där vi välkomnat rekordmånga nya föreningar till oss.

Digitala möten och workshops har präglat vår vardag i mycket större utsträckning än tidigare. Vi har haft glädjen att utbilda över 250 (nya och gamla) föreningar via digitala möten under året.

Utveckling i fokus

Som alla tidigare år har vi lagt stora resurser på att utveckla befintliga och nya tjänster i Svenskalag. Framför allt har fokus främst legat på att förenkla och spara tid för kanslier och kassörer, samt att underlätta för ledare som vill ha bra koll på sina lag och grupper.

I början av året lanserade vi en funktion som sparar otaliga timmar för kassören: Export av SIE-fil till bokföringsprogram. Dessutom gjorde vi så att digitalt medlemskort i appen ingår för alla föreningar som fakturerar med Svenskalag.

I pandemins spår har vi gjort det enkelt att ställa in begränsat antal platser på aktiviteter. Utöver det har vi även förbättrat översikten för ledare och gjort många förbättringar i medlemsregistret samt förenklat hanteringen av målsmän.

En av de färskaste och mest efterfrågade nyheterna löser hanteringen av medlemmar som vill delbetala sina avgifter till föreningen.

En annan populär funktion som lanserades precis innan jul är möjligheten för medlemmar att se och betala sin faktura via Svenskalag-appen

Fortsätt att skicka in önskemål!

Vi vill passa på att tacka för tips och feedback som vi får in från er användare - Vi ser fram emot ett 2022 med full aktivitet i landets idrottshallar, skidspår, bassänger, dojos och på planer och rinkar!