Medlemsregister

Smart & enkelt medlemsregister

När vi bytte till Svenskalag.se blev medlemsregistret den största förbättringen för oss.
Jag kan på ett snabbt och enkelt sätt hitta och ändra det jag behöver. Det är väldigt logiskt uppbyggt och har helt suveräna funktioner.

Margareta Remnås
Kanslichef, Eneby BK

Besök hemsidan

Ständigt uppdaterat

Eftersom all kommunikation (kallelser, nyheter, mejl och SMS) sker via Svenskalag.se så ligger det i varje medlems intresse att hålla sina kontaktuppgifter uppdaterade. Givetvis kan föreningen ställa in vem som kan uppdatera vad.

Toppmodernt register

I registret samlas inte bara alla medlemmar utan även målsmän, sponsorer och organisationer ni arbetar med. Kansliet kan enkelt se vad som ändras i registret och kan få notiser när nya medlemmar läggs till.

Vem kan ändra vad?

Den som är medlemsansvarig i er förening kan bestämma vad era gruppadministratörer ska kunna ändra, lägga till och ta bort. Samma sak gällande respektive medlem.

Spåra ändringar

Se när och av vem en medlem flyttats eller tagits bort. Se historik över händelser för enskilda medlemmar eller hela registret. Filtrera på vem som utfört eller vilken typ av händelse det gäller. Återställ borttagna medlemmar med ett enkelt knapptryck.

Hantera alla era medlemmar

Alla era medlemstyper får plats i registret: styrelse, personal, volontärer, stödmedlemmar, supportrar, spelare, ledare och målsmän

Modern medlemshantering

Att arbeta i ett medlemsregister behöver inte vara tråkigt och tidskrävande. Med användarvänlig design, korta laddningstider och smarta finesser är det en fröjd att vara kanslist i Svenskalag.se.

Sök & filtrera

Vill ni få fram en lista på alla aktiva utövare som inte har ett komplett personnummer? Inga problem, använd något av våra många filter i medlemsregistret.

Formulär för nya medlemmar

För att förenkla inskrivning av nya medlemmar kan ni skapa anpassade formulär för anmälan till exempelvis lag, camper eller för stödmedlemmr. På så sätt får ni in alla uppgifter ni behöver. Självklart bestämmer föreningen vilka uppgifter som ska vara obligatoriska.

Bekräfta nya medlemmar

Alla medlemsansökningar som kommer in via formuläret hanteras snabbt och enkelt. På tre klick bekräftar ni medlemmen och meddelar samtidigt medlem, målsmän och ledarna i det berörda laget/gruppen.

Köhantering

Om ni inte har möjlighet att ta emot fler aktiva för tillfället kan ni placera dem i olika kölistor och samtidigt informera om detta via mejl.

Dubblettkontroll

I ett bra medlemsregister finns inga dubbletter. Därför kan ni enkelt slå ihop användare som av misstag lagts upp som olika medlemmar.

Skriv ut etiketter

Skriv ut etiketter direkt från medlemsregistret. Mycket hjälpsamt när ni vill göra postala utskick till era medlemmar.

Mejl- och SMS-utskick

Utifrån valda medlemmar kan ni enkelt skicka mejl eller sms. Skickar ni mejl kan ni bifoga filer och begära läsbekräftelse. Mottagarnas adresser går även att kopiera in ert vanliga mejlprogram om så önskas.

Vem är medlem?

Om ni använder vår faktura- och betaltjänst går det snabbt att filtrera fram betalande medlemmar för en eller flera perioder.

Exportera till Excel

Exportera valda personer eller företag till Excel. Kryssa i vilken data som ska exporteras.