Begränsat antal platser på en aktivitet?

Sedan tidigare kan ni välja om en aktivitet har ett begränsat antal platser vad gäller deltagare.

Det är användbart såväl i pandemitider som när det handlar om träningspass med begränsad mängd utrustning eller yta.

Nyhet!

Vi har fått önskemål om att man ibland vill att även ledarna ska omfattas av platsbegräsningen. Just därför kan ni numera välja att anpassa maxgränsen till antal deltagare eller antal platser totalt.

Antal platser totalt

Användbart vid möten/aktiviteter i en lokal där bara ett visst antal personer får vistas, eller vid ett arbetspass där det är viktigt att få ihop ett visst antal personer som kan hjälpa till.

Antal deltagare

Användbart när det bara får vara ett visst antal deltagare på en aktivitet, men antalet ledare kan vara obegränsat. Eller om det bara finns utrustning till ett visst antal deltagare.

För mer info om hur ni lägger till och tar bort aktiviteter kan ni kika på vår nya video där Filip går igenom detta.

Film - Lägg till och ta bort aktiviteter