Faktura- & betaltjänst

Faktureringen är oerhört enkel och smidig. Jag kan fakturera alla medlemmar på ett par minuter och hela tiden ha koll på vem som har betalat och inte. Riktigt bra! Vi har även fått väldigt bra support och imponerande service från Svenskalag.se.

Anders Johansson
Kassör, Stenungsunds Basket

Besök hemsidan

Lätt att ta betalt.

Swish, kort, faktura och delbetalning. Ni väljer själva vilka betalsätt ni vill erbjuda era medlemmar. Självklart prickas betalningarna av automatiskt, oavsett betalsätt.

Fakturera medlemmar och sponsorer

100% anpassat för idrottsföreningar. Här fakturerar ni exempelvis medlems- och träningsavgifter, kläder, lotter och sponsring. Givetvis är tjänsten helt synkad med medlemsregistret, appen och hemsidan.

Snabb bokföring

Med Svenskalag är det enkelt att vara kassör. Det tar bara några minuter att exportera bokföringen (SIE4-fil) till ert bokföringsprogram.

Anmälan för nya medlemmar

Ta emot anmälningar till nya träningsgrupper, läger, camper eller tävlingar. Ta betalt direkt vid anmälan eller fakturera i efterhand.

Automatisk avprickning

Alla betalningar prickas av automatiskt, oavsett om betalningen görs via Swish, Bankgiro eller kort.

Fakturera via mejl eller post

Skicka via mejl, skriv ut och posta själv eller skicka postalt. Väljer ni att mejla fakturan kan ni se vilka fakturor som levererats och t.o.m. öppnats. Väljer ni att skicka fakturan postalt (15 kr/faktura inkl. porto) går den automatiskt iväg med posten efterföljande vardag.

Faktura & kvitto i appen

Medlemmar får fakturan i appen och betalar den enkelt via Swish, Bankgiro eller kort. I appen finner medlemmen sitt kvitto som exempelvis kan användas vid friskvårdsbidrag.

Ledarna ser betalstatus

Ledarna ser både i appen och på hemsidan vilka som har betalat medlems- och träningsavgiften i laget. Det underlättar vid laguttagningar och gör det möjligt för ledarna att påminna spelare/föräldrar om obetalda avgifter.

Digitala medlemskort

Medlemskortet hittas i appen så fort medlemmen betalat medlemsavgiften. Föreningen kan även lägga till förmåner som exempelvis ger medlemmen rabatter eller fri entré.

Läs hur Leksands IF använder medlemskorten

Delbetalning

Vid höga belopp kan ni erbjuda delbetalning utan någon extra administration. Delfakturor skapas, skickas och prickas av automatiskt.

Rapporter

Ta del av en mängd olika ekonomiska rapporter som kan vara användbara för att se hur föreningen mår. Alla rapporter går givetvis att exportera i olika format för att enkelt ta med till styrelsemötet.

Hantera familjemedlemskap

Skapa familjer och fakturera familjemedlemskap. När fakturan är betald räknas alla i familjen som betalande medlemmar och får tillgång till varsitt medlemskort. Systemet hjälper er även att identifiera familjer.