Närvaro & LOK-stöd

De största jubelropen får Svenskalag.se för hela biten med närvarohantering. Det funkar så bra, hela vägen från ledare till kansli. Vi har gått från blöta och skrynkliga A4-papper som man skulle sätta ett kryss på ute i regnet till att bara klicka i närvaron lite snabbt i mobilen.

Ulf Olofsson
Webbansvarig, Storfors AIK

Besök hemsidan

Integrerat med IdrottOnline

Var sjätte timme skickas föreningens medlemmar, aktiviteter och närvaro till IdrottOnline. Detta är något som krävs om föreningen vill ansöka om LOK-stöd.

Fyll i närvaro i appen

Registrera närvaro på kvällens träning direkt ute på planen och slipp extra administration efteråt.

Fyll i närvaro på datorn eller surfplattan

Det går såklart att fylla i närvaro i efterhand både på dator eller surfplatta såväl som i mobilen.

Närvarostatistik

Genom att fylla i närvaro får ni, utöver LOK-stöd, värdefull statistik. Filtrera på träningar, matcher, utbildningar etc. Statistiken kan även exporteras till Excel och PDF.

Kontrollfunktion för ledare

Systemet visar när något inte står rätt till. Exempelvis om närvarande ledare saknas eller om aktiviteten är för kort för att räknas som bidragsberättigad.

Uträknade närvarokort

I närvarokorten visas tydliga varningar om uppgifter saknas eller om ifylld aktivitetstid är för kort. Personer som redan närvarat i en annan bidragsberättigad aktivitet samma dag räknas inte.

Korrigera felaktiga uppgifter

Kansliet kan tydligt se och rätta till eventuella felaktigheter innan ni ansöker om statligt och kommunalt aktivitetsstöd.

Anpassad sammanställning till kommunen

Olika kommuner har olika regler för aktivitetsstöd, därför kan ni ställa in vad som gäller i just er kommun så att er kommunala sammanställning räknas ut korrekt.

Export till Sveriges kommuner

Ni kan exportera er närvaro till branschens standardformat (DAK) som används av Göteborgs Stad och ApN. Närvaron kan även exporteras ut till Excelark som finns som krav i vissa kommuner.