Nyhet: Bättre överblick för ledare

Här kommer en efterlängtad nyhet för alla ledare som vill ha "bättre koll" på medlemmarna i träningsgruppen.

Om du som ledare loggar in på hemsidan och går till "Kugghjulet" > "Medlemmar" ser du att medlemmarna nu listas på ett nytt sätt. Syftet med nyheten är du som ledare ska få bättre koll på din trupp, samt hitta och ändra information snabbare är förut.

Nyheter i medlemslistan

• Ni ser direkt om medlemmen betalat medlemsavgiften eller ej.
  • Medlemmarna sorteras i bokstavs- eller tröjnummerordning. (Förutom ledare som sorteras i den ordning ni valt)
  • Tröjnummer (om ni använder er av det)
  • Ålder
  • Födelsedatum. Vid klick visas hela personnumret
  • Genom att klicka på pennan kan du ändra både personuppgifter och de uppgifter som hör till gruppen, såsom position, tröjnummer, foto m.m.

Anpassa listans innehåll

• Om ni har undergrupper kan du välja att visa vilken undergrupp varje medlem är med i.
  • Du kan även välja att dölja personnummer, behörighetsnivå och betalstatus gällande medlemsavgift.

Filtrera listan

• Om ni har undergrupper kan du filtrera på dessa.
  • Du kan även filtrera på betalstatus för medlemsavgiften.

Vill du se mer detaljer om medlemmarnas betalstatus för både medlems- och träningsavgift går du till vår nya sida "Avgifter" som ligger precis till höger om denna sida i menyn. Se bild ovan.

Saknar du något i i medlemslistan? Mejla support@svenskalag.se eller skriv en kommentar nedan.