Välj vilka grupper som ska få föreningens nyheter

Här kommer en bra funktion för de föreningar som hanterar grupper med personer som inte tillhör föreningen. Exempelvis om ni arrangerar camper, sommarfotbollskolor, lopp eller tävlingar.

De personer som anmäler sig till dessa evenemang kommer ofta "utifrån" och tillhör kanske i själva verket en annan förening.

För dessa grupper rekommenderar vi att ni stänger av aviseringar av föreningsnyheter, så att de inte "störs" av ej relevant information som föreningen publicerar.

Som huvudadministratör kan du göra detta där ni hanterar alla grupper. Klicka på mejlikonen för den grupp du vill anpassa. Se bild ovan.

När det gäller aviseringar från grupper är det upp till respektive individ att själv bestämma vilka aviseringar man vill få från respektive grupp. (Mina uppgifter > Aviseringar). Även administratörer kan ställa in detta till respektive medlem.

Mer info om detta finns under Frågor & Svar: www.svenskalag.se/faq