Nyhet: Schemalägg matchkallelser

Här kommer en efterlängtad nyhet för dig som är ledare!

Nu kan du schemalägga kallelser även till matcher. Detta innebär att man enkelt kan kalla alla spelare i ett lag eller i en undergrupp.

Perfekt inför sammandrag och seriespel när det stora laget kanske är indelat i olika undergrupper.

Sedan tidigare går det att schemalägga kallelser till träningar och andra aktiviteter.

Vi tror och hoppas att detta ska underlätta din tränarvardag ytterligare!

Kommentarer Visa alla kommentarer (8)

1. Fredrik 2 sep 2019, 20:27

Är det möjligt att välja ?Uttagen trupp? vid dessa schemaläggningar? Annars löser det tyvärr inte vårt scenario.

2. Robert Larsén 2 sep 2019, 20:49

Hej Fredrik, om du vill skicka en kallelse till din uttagna trupp gör det det genom att gå till matchen > klicka på kallelser > skicka nu > välj snabbvalet ?uttagen trupp? > skicka. (Det går alltså tyvärr inte att schemalägga kallelser till en uttagen trupp)

3. Robert 2 sep 2019, 21:08

Äntligen! 👍 Den funktionen har varit saknad.

4. Oskar 1 okt 2019, 13:44

Kan ni lägga till schemaläggning av kallelse till trupp. Det hade löst mycket admin.

5. Erik 16 apr 2021, 08:42

Vi har spelare från andra lag som kontinuerligt är med på våra träningar. Kan man välja in dom i schemalagda kallelser eller måste man kalla dessa via "Skicka nu"-funktionen?

6. Andreas Kiellarson 16 apr 2021, 10:23

Hej Erik, för att schemalägga kallelser till personer behöver de finnas med i gruppen. Ett tips är att lägga till de inlånade spelarna i er grupp och sedan skapa två undergrupper (T.ex "Ordinarie spelare" och "Inlånade spelare") så kan ni välja att kalla båda grupperna till de träningar alla ska vara med på, men även välja att endast kalla "Ordinarie spelare" när övriga inte ska vara med.

7. Göran 24 maj 2021, 20:12

En fråga kan man ändra i kallelsen efter att man skickat den. Exempel om jag råkat glömt spelare eller ledare?

8. Andreas Kiellarson 25 maj 2021, 08:32

Hej Göran, för att ändra i en schemalagd kallelse kan du gå till Kalender och klicka på pennan för den aktivitet det gäller. Där väljer du "Redigera" under "Schemalagda kallelser". I nästa steg kan du välja om ändringen ska gälla flera aktiviteter eller enbart en enskild. Hör gärna av dig till vår support om du har fler frågor kring detta.