Leksands IF fördjupar samarbetet med Svenskalag.se

Leksands IF Ishockey har i många år jobbat med Svenskalag.se för sin ungdomsverksamhet och den stora hockeyskolan som arrangeras varje sommar. Nu tar föreningen nya kliv och lägger hela föreningens medlemsregister med totalt över 11.000 medlemmar i Svenskalag.se.

– Först och främst är det ett enormt lyft att ha alla medlemmar i ett och samma system. Det blir både mer lättarbetat för oss och samtidigt betydligt billigare både i rena kostnader och i arbetstid, säger Robert Kock, ansvarig för Hockeyskolan och medlemsfrågor inom Leksands IF.

– Det är ingen liten apparat att göra denna förändring i vår verksamhet, men viljan hos Svenskalag.se att lyssna på våra önskemål och utveckla systemet så att det passar vår verksamhet ännu bättre har både imponerat på oss och hjälpt till i vår omställning, fortsätter han.

En viktig aspekt av medlemshanteringen är att ha full koll på de olika avgifter som medlemmarna ska betala in under året. Robert Kock berättar:

– Det underlättar givetvis för alla som jobbar med ekonomin, att alla fakturor, oavsett om det gäller medlemsintäkter, spelarnas träningsavgifter eller avgifter för Hockeyskolan, hanteras i samma system. Vi sparar även en hel del pengar på att mejla ut fakturorna, samtidigt som vi, till dem som saknar e-postadress, kan göra postala utskick från systemet utan att behöva kuvertera eller klistra på frimärken.

Det fördjupade samarbetet har hjälpt till att utveckla båda parter:

– Det är både roligt och väldigt lärorikt att jobba tillsammans med Leksands IF och tillsammans har vi tagit stora steg i att förbättra både Svenskalag.se och hur Leksand jobbar med sin administration på kansliet. Snart lanseras även möjligheten att ta betalt med betal- och kreditkort direkt på hemsidan – en funktion som underlättar för både medlemmar och kanslipersonal. Utöver det har vi en del andra roliga nyheter att kommunicera under sommaren! avslutar Robert Larsén, grundare av Svenskalag.se.

Vill du veta mer om vad Svenskalag.se kan göra för er förening? Lämna intresse på www.svenskalag.se/nyfiken.

Några andra hockeyföreningar som jobbar med Svenskalag.se är AIK, LHC, Växjö Lakers, HV71, Mora IK, Karlskrona Hockey, Rögle BK, Vita Hästen.