Högsbo Basket byter till Svenskalag.se!

Det är med stor glädje vi konstaterar att Högsbo Basket, en av Sveriges största basketföreningar, valt att ansluta till Svenskalag.se.

Bytet blev skarpt efter årsskiftet och Johanna Fredrikson, kanslist i föreningen, ser ljust på den administrativa framtiden.

– Vi var verkligen inte nöjda med det vi hade innan. När vi fick Svenskalags tjänster presenterade för oss kändes det som att det fanns väldigt många bra funktioner som vi kunde dra nytta av, säger hon.

Vilka är de största skillnaderna?

– Egentligen allt. Kommunikationen med medlemmarna är bättre, det är enkelt att använda funktionerna och allt är väldigt användarvänligt. Alla i föreningen tycker att funktionerna är supersmidiga.

Skulle du rekommendera andra basketföreningar att använda Svenskalag.se?

– Ja, verkligen! Det är ett otroligt bra verktyg för föreningen. Som sagt oerhört enkelt att använda och dessutom snyggt i sin utformning.

Det är inte bara på det administrativa planet som föreningen tar steg framåt. Högsbo Basket damseniorer är mitt uppe i ett intensivt kvalspel där en plats i Svenska högstaligan ligger i potten. Förra året föll man på målsnöret men i år tror Johanna att tjejerna fixar det.

– Självklart - jag tror det! Det ser onekligen väldigt bra ut och segern mot Wetterbygden för några veckor sedan var verkligen viktig. Vi löser det här, förtuspår Johanna.

Vi på Svenskalag önskar givetvis damseniorerna, Johanna och övriga inom Högsbo Basket all lycka till både på planen och inne på kansliet.

Besök deras hemsida www.hogsbobasket.se

Se fler basketföreningar som valt Svenskalag.se eller kontakta oss idag för att boka in en kostnadsfri demo!