Visa volontärer på truppsidan

I ett lag eller i en träningsgrupp brukar det finnas många titlar. Huvudtränare, assisterande tränare, lagledare, lagkassör, materialare, föräldragrupp, spelarråd etc.

Tidigare har de flesta lag/grupper valt att lägga alla dessa personer som "Ledare" med anledning av att deras kontaktuppgifter ska visas publikt under "Truppen" på hemsidan.

Problemet som uppstår när alla läggs in som "Ledare" är att dessa personer många gånger får irrelevant information, de förväntas lämna in utdrag från belastningsregistret samt att antalet ledare i föreningen blir missvisande.

Därför rekommenderar vi alla lag och grupper att se över vilka som klassas som ledare. Några kan säkert få medlemstypen Volontär istället.

För att visa "Volontärer" på truppsidan enligt bilden ovan klickar du som är gruppadministratör på Kugghjulet > Personer > Personer > Volontärer.  Därefter kryssar du helt enkelt i vilka som ska vara synliga på truppsidan.