Visa vilken undergrupp spelarna/utövarna ingår i

I stora lag och träningsgrupper är det vanligt att man behöver dela in sina spelare i olika undergrupper.

Det kan till exempel vara ett fotbollslag som har så många spelare i truppen att man har anmält flera lag för seriespel. Då är undergrupper något som verkligen sparar tid så fort man vill kommunicera med de som tillhör specifik en undergrupp.

Gör undergrupperna publika

Ni kan själva bestämma vilka undergrupper som ska vara publika och därmed visas som filter på hemsidan (under Truppen/Medlemmar). På detta sätt blir det tydligt för både spelare, ledare och föräldrar vilken undergrupp som respektive spelare är med i.

Gå till Kugghjulet > Medlemmar > Undergrupper och kryssa i de undergrupper som ska vara publika.

Kommentarer Visa alla kommentarer (5)

1. Stefan Åberg 2 feb 2024, 18:44

Det hade varit guld om man kunde se spelarens tröjnummer i grupperna. Hade underlättat

2. Staffan 5 feb 2024, 07:07

Kan man inte plocka med spelare från andra åldersgrupper? Ibland tar vi upp någon spelare från yngre led som får träna med oss ett par veckor. Då hade det varit bra att kunna lägga med den spelaren i undergruppen så att man kan kalla alla i undergruppen till en träning t.ex.

3. Andreas 5 feb 2024, 10:35

Hej, tack för feedback/frågor! Angående inlånade spelare från andra lag så rekommenderar vi att först lägga till spelarna i gruppen. De kan vara där tillfälligt under de veckor de tränar med er. Även om ni tar bort dem senare så finns närvaro och statistik kvar så det behöver ni inte tänka på.

4. Magnus 1 mar 2024, 23:49

Jag tycker också som Staffan att man borde kunna lägga till från andra åldersgrupper i undergrupper, lägger man till de i truppen kommer all övrig info också till dom men de är bara med på vissa träningar.

5. Petra (Hässelby Innebandy) 5 mar 2024, 14:25

Håller med ovan skulle underlätta mycket om man kunde lägga spelare från andra åldersgrupper i undergrupperna. Får göra mycket handpåläggning varje vecka för att den möjligheten inte finns.