Tre praktiska nyheter i fakturatjänsten

För att underlätta mer för dig som fakturerar i Svenskalag har vi nyligen släppt ett antal förbättringar i vår faktura- & betaltjänst. Syftet med uppdateringen är att du ska få bättre koll på att du gör rätt och därmed minska risken till felaktiga fakturor.

Nedan lyfter vi fram 3 saker som vi förbättrat. Klicka gärna på bilden ovan så ser du bättre vad punkterna syftar på.

1. Filter för redan fakturerade

Detta filter fanns även förut men nu kan du se exakt hur många personer som filtreras bort baserat på vilka artiklar du väljer i filtret.

2. Mer tillgängliga snabbfilter

Vi har valt att lyfta fram tre filter som tidigare var lite svåra att hitta. Så, om du vill fakturera en hedersmedlem, någon som provtränar, eller någon som tillhör en annan förening (ex. inlånad spelare) klickar du i önskat filter.

Obs. Om du inte ser dessa filter beror det på att ni inte har någon i registret som är hedersmedlem, provtränar eller tillhör annan förening.

3. Tre nya kolumner som ger överblick

I mottagarlistan kan du nu se direkt vilka som redan blivit fakturerade medlems- och träningsavgift. Du kan även se det totala beloppet som varje person blivit fakturerad i den aktuella perioden.

Vi hoppas att dessa förbättringar underlättar för dig och din förening. Vad tycker du om uppdateringen? Lämna gärna en kommentar.

Kommentarer Visa alla kommentarer (8)

1. Christofer 5 mar 2024, 15:21

Önskemål om att kunna flagga en person som provtränar. Tex när den har provtränat tre gånger får klubben ett mail om att det är dags att fakturera

2. Filip 5 mar 2024, 15:55

Jag gillar Christofers idé, det hade underlättat att hålla koll när det är olika ledare osv på träningarna.

3. Camilla 5 mar 2024, 18:12

Låter jättebra, håller med christoffer

4. Camilla 5 mar 2024, 18:13

Skulle även vilja att den sortera bättre, ofta går det inte att sortera på mer än en sak

5. Annette 5 mar 2024, 19:48

Det vore kanon som Christoffer skriver

6. Robert Larsén 5 mar 2024, 21:22

Bra synpunkter allihop. Vi tar med oss detta i vår fortsatta utveckling!

7. Ilse Vuijsters Hammarström 7 mar 2024, 13:54

Instämmer med Christoffers idé.

8. Robert 19 mar 2024, 23:15

Skulle uppskatta en funktion/bock på en medlem/spelare som är ledarbarn och att man ange egna faktureringsparametrar typ halva avgiften.