Tre konkreta exempel på när Swish/kort förenklar

Allt fler föreningar väljer nu att koppla på Swish och kortbetalningar via Svenskalags betaltjänst.

Som alla vet bidrar Swish och kort till snabbare betalningar. Så varför inte låta era medlemmar betala medlems- och träningsavgifter, läger, camper, kurser och anmälningsavgifter den vägen?

Här kommer tre konkreta tips när Swish och kortbetalningar underlättar för både föreningen och medlemmen/deltagaren.

1. Bli stödmedlem i Smedby AIS

För att bli stödmedlem i Smedby AIS fyller man i ett formulär och betalar direkt med Swish eller kort. Så fort föreningen bekräftat medlemmen (som görs via två klick) får medlemmen tillgång till sitt digitala medlemskort, medlemsförmåner och inloggning till hemsida och Svenskalag-appen.

www.svenskalag.se/sais/formular/bli-stodmedlem-i-smedby-ais/4473

2. Anmälan till IBF Falun Summercamp

Ett mycket populärt innebandycamp som pågår under 3 veckor varje sommar. Varje vecka har max 200 platser vilket är något som formuläret håller koll på automatiskt. Deltagaren väljer vecka och om hen vill köpa till boende och en SummerCamp-hoodie. Betalning sker direkt via Swish/kort och föreningen slipper fakturera och jaga in anmälningsavgifterna.

www.svenskalag.se/ibffalun-camper/formular/summercamp-2020/4667

3. Anmälan till Seglarskolan (KBS Jolleseglarna)

En av Sveriges högst rankade seglarskolor använder sig av Svenskalag.se för att förenkla anmälningsprocessen. Seglarskolan pågår under 6 olika veckor och varje vecka tar man in max 30 deltagare. Deltagaren köper sin plats direkt via Swish/kort och priset anpassas beroende på om hen behöver hyra jolle eller inte.

www.svenskalag.se/kbs-jolle/formular/seglarskola-2020/4583

OBS. Alla betalningar som görs via vår betaltjänst bokförs automatisk i Svenskalag.se enligt föreningens kontoplan. Med andra ord blir alla i föreningen nöjda, även den mest noggranna kassören. :)

Vill er förening också värva medlemmar på ett enkelt sätt, eller har ni ett camp eller läger som ni vill effektivisera anmälningsprocessen till?

Börja med att anmäla intresse här så hjälper vi er vidare.