Karriär

Tjänsten tillsatt: Vi söker nya medarbetare - Föreningsutvecklare

På Svenskalag.se i Norrköping arbetar vi med att förstå, hjälpa och utveckla idrottsföreningar i sin digitala vardag. Vi jobbar varje dag med ett mål i sikte: Vi ska vara Sveriges bästa och mest självklara digitala tjänst för Sveriges idrottsföreningar.

Senaste året har rekordmånga föreningar valt Svenskalag som sitt primära föreningssystem. För att möta efterfrågan letar vi nu efter dig som gillar suverän service, att bygga relationer och vill hjälpa till att utveckla svensk idrott och dess föreningar.

Du är, precis som vi, intresserad av idrott och har erfarenhet från föreningslivet, samt är en fena på service och att förstå kunders behov. Du är van att gå det extra steget för att ge kunderna en överraskande bra upplevelse.

Hos oss kommer du att:

• Hjälpa kunder som hör av sig via mejl och telefon
  • Hålla digitala utbildningar med både nya och befintliga kunder
  • Informera kunder om nya funktioner och möjligheter
  • Utveckla och stärka relationen till våra kunder

Vi ser gärna att du som söker:

• Älskar kundkontakt och god service
  • Har erfarenhet från föreningslivet och kunskap om idrottsföreningars vardag och förutsättningar
  • Är noggrann ut i fingerspetsarna
  • Är van att jobba med dator och vanliga program/webbtjänster
  • Har lätt att uttrycka dig i tal och skrift

Du är förmodligen i uppstarten av din och karriär och kommer kanske direkt från studier för att utvecklas vidare i arbetslivet.

Anställningsform: Heltid (först provanställning 6 mån)

Vi sitter i moderna lokaler i centrala Norrköping.

Om oss

Svenskalag.se är Sveriges mest användarvänliga affärssystem skräddarsytt för idrottsföreningar. Det innehåller bland annat medlemsregister, betaltjänster, hemsida, appar och andra smarta kommunikationsverktyg.

Idag används Svenskalag.se av 2800 föreningar med 500 000 aktiva medlemmar och 50 000 ledare i 70 olika idrotter.

Med över 400 000 unika besökare i veckan är vi en av Sveriges 30 största sajter, alla kategorier.

Vi är en liten och platt organisation där du själv påverkar företagets utveckling och framgång. Idag är vi 10 kollegor som dagligen jobbar med att hjälpa och förstå idrottsföreningar i deras digitala vardag. Vi söker nu alltså vår elfte spelare.

Skicka in ansökan idag!

Skicka personligt brev och CV till jobba@svenskalag.se.

Intervjuer sker löpande och tillsättning sker så fort vi hittar rätt kandidat.

Frågor? Kontakta Andreas Kiellarson på 0706-862316 eller jobba@svenskalag.se.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.