Tips: Så tar ni emot anmälningar till fotbollsskolan

Sommaren gör sitt intåg med stormsteg runtom i landet och många föreningar börjar förbereda för såväl cuper och camper som bollskolor.

Om ni inte redan tagit in anmälningarna till sommarens bollskola, träningsläger eller camp vill vi tipsa om hur ni hanterar detta på bästa sätt i Svenskalag.

Anmälningsformlär med betalning direkt vid anmälan

I Dagsbergs IF har de en fotbollsskola varje sommar. De senaste åren har de valt att ta emot anmälningarna via Svenskalag. För att slippa fakturera i efterhand erbjuder de Swish och kort som betalsätt.

Se formuläret här

Alla deltagare och föräldrar som anmäler sig hamnar i en egen grupp för Fotbollsskolan 2023. På så sätt kan ledarna enkelt hantera alla deltagare, skicka ut information inför starten och fylla i närvaro med mera.

Henric Jonsson, som är en av de engagerade ledarna i Dagsbergs IF, berättar:

– Det är smidigt att få in alla anmälningar på ett ställe. Väldigt enkelt att skapa formuläret, skriva en nyhet och dela den på facebook. Vi valde också att lägga till en tydlig knapp på vår startsida, säger han.

Henric fortsätter:
– När vi satte upp formuläret första året fick vi väldigt bra hjälp av Svenskalag. Det kunde ge oss bra tips och det märks att de själva är verksamma i idrottsföreningar. Andra året behövde vi i princip bara kopiera formuläret och ändra några korta texter.

När man skapar formulär med betalning underlättar det att man tänker till på flödet hela vägen, från anmälan till bokförd betalning:

– Det underlättar enormt med Swish. Vi behöver inte lägga någon tid på fakturering. Extra bra att alla betalningar bokförs i systemet, så kassören slipper manuellt jobb i efterhand, avslutar han.

Vill er förening också ha ett liknande formulär? Ni kan vara igång på 15 minuter. Kontakta oss idag så guidar vi er!