Tips: Rätta till ogiltiga e-postadresser

Ibland händer det att mejl inte når den tänkta mottagaren. Det har i princip alla varit med om på ett eller annat sätt.

Anledningarna kan vara många. Full inkorg hos mottagaren, att mejlservern ligger nere, tillfälliga driftstörningar etc.

Men, det kan givetvis också bero på att adressen är felstavad och således inte existerar. När det skickas mejl till adresser som inte finns uppstår en "hård studs". I samband med detta markerar Svenskalag adressen som ogiltig och spärrar den från framtida utskick.

Rätta till röda adresser

För att enklare se vilka e-postadresser som är ogiltiga visas de nu i rött direkt i personkortet. Det går även att se om eventuella välkomstmejl har studsat.

En ogiltig adress är många gånger anledningen till att medlemmen aldrig loggat in på hemsidan eller i appen och därav också missat viktig info eller en faktura.

Så, om du stöter på en röd e-postadress. Försök att rätta den. 😉