Täbys kommunala bidragsregler inbyggda i Svenskalag.se

Svenskalag.se är nu helt anpassat för Täby kommuns bidragsregler för aktivitetsstöd.

Alla föreningar i Täby som använder Svenskalag.se får nu automatiskt närvarokort och sammanställningar som följer Täbys regelverk. Ledarna behöver inte föra närvaro i Excel vid sidan av, något som många gjort tidigare.

Det räcker alltså med att föreningens ledare för närvaro på sina aktiviteter via sin Svenskalag-sida eller Svenskalag-appen.

När det är dags att ansöka om kommunalt bidrag skriver föreningen ut den kommunala sammanställningen i Svenskalag.se, skriver under pappret och postar det till kommunen.

- Tack vare närvarorapporteringen i Svenskalag kan vi löpande följa upp lagens rapportering via datorn utan att behöva ringa eller mejla runt och fråga. Det frigör många timmars administration som vi kan lägga ute i verksamheten istället, säger Fredrik Fhanér, kansliansvarig i Täby FK.

- En stor fördel är hur ledarna numera bemöter närvarorapporteringen som något positivt och som ett hjälpmedel i deras verksamhet i och med att de snabbt får fram träningsstatistik. Detta leder till att det registreras och rapporteras fler aktiviteter som i sin tur ökar föreningens inkomster, avslutar Fredrik.

Läs även under rubriken aktivitetsbidrag på kommunens hemsida

www.taby.se/Uppleva-och-gora/Foreningsliv/Bidrag-stod-och-foreningsjubileer