Smidigt alternativ till mejlfakturor

Nu har alla föreningar som fakturerar med Svenskalag.se möjlighet att skicka ut sina fakturor postalt med bara ett knapptryck.

Den postala fakturan är ett smidigt komplement till mejlfakturan i de fall mottagaren saknar e-postadress eller om mejlfakturan studsat.

Detta leveranssätt är också effektivt när det är dags att skicka påminnelser. I många fall kan ju faktiskt den utebliva betalningen bero på att medlemmen helt enkelt inte hittar fakturan i sin (röriga) inkorg.

Så funkar det

1. Kryssa i de fakturor eller påminnelser som ni vill skicka.

2. Klicka på Skicka > Skicka postalt.

3. Bekräfta kostnaden (11 kr inkl moms per faktura).

4. Svenskalag skickar direkt alla fakturor digitalt till Ekopost som i sin tur skriver ut, kuverterar och postar alla brev med B-post efterföljande vardag.

Nya smarta kontroller

För att ni som förening ska slippa onödiga kostnader i samband med postala fakturautskick gör vi vissa kontroller när ni ska göra ett utskick:

Det går inte att skicka en faktura/påminnelse postalt om:

- mottagaren inte har kompletta adressuppgifter

- fakturan/påminnelsen redan är betald

- fakturan/påminnelsen redan skickas tidigare samma dag

Hoppas att ni drar nytta av denna möjlighet och stort lycka till med årets fakturering!