Så får ni LOK-stöd för nyanlända

Här kommer en viktig funktion för alla föreningar som arbetar med integrationslag och integrationsprojekt. Även om er förening bara har en person i föreningen som saknar svenskt personnummer är det viktigt att ni läser detta.

Vi har nu anpassat Svenskalag.se så att er förening kan få LOK-stöd för de som inte innehar svenskt personnummer, exempelvis nyanlända. Detta i samverkan med RF, Riksidrottsförbundet.

För att personer utan svenskt personnummer ska räknas som bidragsberättiigade behöver ni ange:

• Födelsedatum
  • Medborgarskap (Nationalitet)
  • Adress
  • Postnr & Ort

När ni angett denna info räknas personerna med i era närvarokort i Svenskalag.se, och förs även över till IdrottOnline (om ni aktiverat den dagliga exporten till IdrottOnline).

Utöver detta har vi även snabbat upp laddningen av LOK-stödsammanställning för hela föreningen. Dessutom tar nu varje lags enskilda aktivitetskort hänsyn till närvaron i hela föreningen, vilket medför att systemet kontrollerar eventuella dubbletter, överlappningar m.m. även när endast ett lags aktivitetskort laddas.