På Ballbreaker kan du visa hur fotboll spelas

Du ser en fotbollsmatch med ditt lag. Det står 0-0 i 87:e minuten och ni får en frispark några meter utanför straffområdet. Ett perfekt läge för en högerfot att vrida bollen runt muren eller slå den över muren och se bollen dyka ner precis under ribban.

Vad händer?

Frisparksläggaren får hela foten under bollen och skickar upp den till de billigaste platsera på läktaren. Du svär och skriker: ”Det där hade tamejfan jag gjort bättre själv!”

Ja, upp till bevis.

Fotboll och annat på Ballbreaker

Ballbreaker, som ligger på Gärdet i Stockholm, har du chans att visa hur det ska gå till när matchen har avslutats. I sportsimulatorn kan du välja att slå fotbollsfrisparkar och utmana dina vänner om vem som faktiskt är den bästa skytten.

Det brukar bli tuffa matcher.

Men vill du glömma fotbollen helt och hållet finns annat att göra. Du kan spela bowling (och discobowling på helgen), spela golf i simulatorer på några av världens mest kända banor, köra racing i samma typ av simulatorer som F1-stallen använder, eller varför inte en kombination av olika aktiviteter i en tre- eller femkamp.

Dessutom kan du spela biljard, dart, ta en öl i baren eller något att äta i restaurangen.

Så ska du boka ett bord för att se en fotbollsmatch är Ballbreaker ett bra val. Då kan du fira segern eller, vid eventuell förlust, visa hur fotboll ska spelas. Egentligen.