Ordning och reda gav mer LOK-stöd

Listan på föreningar som ökat sitt LOK-stöd markant efter att ha anslutit sig till Svenskalag.se kan göras lång. Tidigare i höstas skrev vi om hur Jönköpings Södra slog i rekord i LOK-stöd efter bytet till Svenskalag.se.

IK Huge är en annan förening som kan konstatera att man ökat i LOK-stöd sedan bytet till Svenskalag.se:

–Visst har vi fått en del nya medlemmar och det har tillkommit en innebandysektion. Men enkhelheten i Svenskalag.se har självfallet en oerhört stor del i att vi kunnat öka vårt stöd på det sätt vi gjort, säger Ola Wike som ansvarar för LOK-stödsrapporteringen inom förening.

När Ola tar en titt i backspegeln kan han konstatera att föreningen fått över 20 000 (!) mer i LOK-stöd under våren 2016 med Svenskalag.se, i jämförelse med samma period föregående år, då föreningen upplevde problem med lagadministration och närvarohantering.

– Tidigare spretade det mycket i vår förening när det kom till rapportering av närvaro. Några lag fanns på andra plattformar och det sköttes olika runt om i föreningen. Nu är alla samlade på ett och samma ställe och det gör saker och ting betydligt enklare. Det är såklart jätteroligt att vi kunnat öka med så pass stor summa som vi gjort, avslutar Ola Wike.

Vill du veta mer om hur enkelt ni kan föra närvaro i Svenskalag.se? Hör av er så berättar vi mer!