Nyhet: Sidor för endast föreningens medlemmar

Utifrån önskemål från flera föreningar har vi lagt till ett nytt alternativ gällande synlighet av sidor på föreningens hemsida.

Endast för inloggade i föreningen

Säg att ni exempelvis vill ha ett forum som endast inloggade i föreningen ska kunna nyttja. Eller att ni har en sida med policys, riktlinjer och arbetsmetoder som bara är till för de som på något sätt är aktiva eller verksamma inom i föreningen.

För att möjliggöra detta väljer ni alternativet "Inloggade", som bilden ovan visar. Ni ser direkt hur många personer som kommer att kunna se sidan.

Vilka innefattas av begreppet inloggade?

Med inloggade menas föreningens alla utövare, föräldrar, ledare, volontärer, personal och styrelsemedlemmar som loggat in på hemsidan.

Om man endast är stödmedlem eller supporter innefattas man inte av begreppet. Motiveringen till detta är att dessa personer oftast inte är så aktiva i föreningens dagliga verksamhet och bör ses som en extern besökare av hemsidan.

Med denna nya inställning kan ni alltså enkelt och tryggt  publicera information på föreningens hemsida som bara kan ses av personer som tillhör föreningens dagliga verksamhet.

Läs fler nyheter om hur ni kan jobba med er hemsida