Nyhet: Närvarostatistik baserat på kallelser

Vi på Svenskalag.se älskar att grotta ner oss i statistik. Men som många vet så kan statistik ibland vara missvisande eller rentav felaktig.

När det gäller närvarostatistik har vi nu lagt till ett litet men viktigt filter som gör att statistiken baseras endast på de aktiviteter en utövare blivit kallad till.

Filtret är perfekt att använda för de lag/grupper som har flera lag i seriespel. Eller där vissa träningar inte är avsedda för alla i gruppen, t.ex.  extrapass eller fysträning. Om ni då ser till att kalla rätt personer till alla träningar och matcher kommer närvaroprocenten alltid att stämma. Förutsatt att ni fyllt i närvaro korrekt såklart :)

När filtret inte är aktiverat baseras närvarostatistiken på samtliga aktiviteter som genomförts i gruppen under den valda perioden.

Tips: Om ni har flera lag i er träningsgrupp så underlättar det att skapa Undergrupper för att kunna schemalägga kallelser till era olika matcher.