Nya spelare som provtränar?

Har er förening problem med att hålla koll på vilka spelare som tillkommer under säsongen? Är det svårt att veta vilka som ska eller har betalt medlemsavgift?

Här kommer lösningen:

1. När en ny spelare, Kalle, kommer till laget, lägger ledaren direkt upp honom och kryssar i rutan "Provtränar".
  2. Från första träningstillfället kan ledaren föra närvaro och skicka ut information till Kalle.
  3. När Kalle några veckor senare bestämmer sig för att vara med i laget (på riktigt) kryssar ledaren ur samma ruta.
  4. När kansliet, förslagsvis en gång i månaden, kontrollerar om det finns några nya spelare som ännu fakturerats för årets medlemsavgift dyker Kalle upp som förslag.
  5. Lätt som en plätt skapar ni en faktura till Kalle.

På detta enkla sätt får ni in alla nya medlemmar i medlemsregistret. Ni kan föra närvaro från spelarens första dag. Kansliet behöver inte fråga respektive lag om det tillkommit några spelare under säsongen och ni riskerar inte att skicka en faktura till någon som fortfarande bara provtränar.