Nya regler för LOK-stöd - aktivera integrationen

Enligt beslut av Riksidrottsstyrelsen blir det krav på att närvaroregistrera alla LOK-stödsaktiviteter digitalt för att kunna ansöka om LOK-stöd. Beslutet gäller för aktiviteter fr.o.m. 1 juli 2020.

Med tanke på detta beslut är det nu viktigare än nånsin att er förening kopplar aktiverar integrationen mellan Svenskalag och IdrottOnline. Då kan ni fortsätta föra närvaro i Svenskalag.se precis som tidigare utan att påverkas negativt av detta beslut.

Dessutom får ni 5 kr i extra ledarstöd för varje aktivitet som ni har minst två närvarande ledare på.

Så aktiverar ni integrationen mellan Svenskalag och IdrottOnline

1. Logga in i IdrottOnline (som klubbadministratör, ordförande, kassör, LOK-stödsansvarig, firmatecknare eller huvudadministratör), och aktivera den externa applikationen Svenskalag.se. Detta görs med 5 enkla klick.

2. Logga in i Svenskalag.se och klicka på Kugghjulet > Inställningar > Kontaktuppgifter. Säkerställ att ert organisationsnummer stämmer överens med det organisationsnummer ni har i IdrottOnline.

När ni gjort detta kommer överföringen att starta inom 24 timmar.

Frågor?

Mejla till support@svenskalag.se eller ring 011-16 23 00.