Ny version av Svenskalag-appen!

Är du en av de 160 000 personer som använder Svenskalag-appen i din mobil? Då kommer ett gäng härliga nyheter för dig här!

Medlemsförmåner

Du hittar nu föreningens medlemsförmåner direkt under ditt medlemskort

Snabblänk till hemsidan

I appens meny finns länkar till dina föreningars hemsidor

Närvaro och undergrupper

Nu kan du filtrera på undergrupper när du för närvaro

Redigera aktivitet och skicka kallelser
Nu kan du med ett tryck öppna varje aktivitet i mobilens webbläsare så att du snabbt kan läsa mer, skicka kallelser eller redigera aktiviteten

Andra uppdateringar
Aktivitet > Kartlänkar visas på nu matcher
Aktivitet > Varning vid matcher som tagits bort från förbundets hemsida
Nyheter > Alla får nu nyheter från föreningen och ev. sektion
Nyheter > Dolda lags nyheter kan visas för de med rätt behörighet
Kontakter > Öppna medlemsprofiler i webbläsaren

Kontakter > Se vilka barn en person har
Kontakter > Dolda lags kontakter visas för de med rätt behörighet
Betalstatus > Möjlighet att se vilka som ännu inte fått någon faktura
Kallelser > Enklare att ändra kommentar/anledning

Utöver detta har vi gjort en del visuella uppdateringar och förbättrat stödet för iPhone X.

Se till att uppdatera appen idag!
Givetvis vill vi ha din feedback både här, i AppStore och i Google Play.

Kommentarer Visa alla kommentarer (15)

1. Melissa Edfeldt 1 nov 2018, 23:51

Kanonfint med uppdateringen! Det enda jag saknar är möjligheten att med ett knapptryck direkt exportera aktiviteter direkt till min iPhone kalender som synkas med jobb- och familjekalendern... annars behöver jag skriva över allt för mina 3 aktiva barn - något som går att lösa?

2. Tfc 2 nov 2018, 02:52

Kan man se vilken serie matchen spelas i? gick inte i föra. då stod bara matchen och inte vilken serie den tillhörde, lite jobbigt när man har flera serier.

3. Lotts 2 nov 2018, 07:25

Jag saknar att man kan inte kan kopiera en aktivitet rakt in i kalendern.

4. Peter E 2 nov 2018, 12:33

Hej! Jag har alla kalender-aktiviteter i min iPhone kalender synkade genom att jag "Prenumerade" kalendern. Läs på klubb/lagsidan (kalender) hur man gör för olika laternativ och miljöer. Klockrent!

5. Kjell K 2 nov 2018, 12:55

Till Melissa!
    Prenumerera på kalendrarna via hemsidan - då löser det sig för dina 3 barn.

6. David T 4 nov 2018, 00:41

Jag önskar att det gick att få en notis när en aktivitet som man är kallad till ändras eller ställs in! Nu är det lätt att missa sena uppdateringar i kallelserna.

7. Anders 30 nov 2018, 06:38

Jag går in kallendern i iPhone, men den kommer inte in i familjekallendern... hur gör jag för att få in slla träningar o matcher i den delade familjekalendern?

8. Magnus 30 nov 2018, 07:49

Anders, en prenumeration blir en egen kalender. Du får prenumerera på den i alla familjens enheter. Det går väldigt fort. Välj en egen färg för den aktivitetenför ditt barn. En annan färg för ett andra barn osv. Då blir det tydligare i era kalendrar. Om ni alla i familjen har iPhone med en gemensam familjekalender så går det inte med enkelhet att få in den i samma och i så fall tappas den automatiska uppföljningen på förändringar.

9. Robert 30 nov 2018, 08:05

Saknar verkligen möjligheten att skicka kallelser direkt från appen (ej via hemsidan).

10. Per 30 nov 2018, 08:46

Saknar möjligheten att lägga in aktiviteter direkt i appen.

11. Andreas Kiellarson 30 nov 2018, 14:52

@Magnus; Tack för en bra redogörelse!
    @Robert; Tack för din feedback. Om du en gång har loggat in på hemsidan via din mobil och valt att att spara lösenordet går det snabbt att skicka kallelser med utgångspunkt från appen. 1. Gå till aktiviteten i appen. 2. Klicka på pilen uppe till höger för att öppna aktiviteten i webbläsaren. 3. Klicka på Kallelser och välj sedan vilka som ska få den.

12. Jens 3 dec 2018, 10:31

Det finns ingen ny version att ladda ner. Appen uppdaterades senast den 19 oktober.

13. Andreas Kiellarson 3 dec 2018, 12:57

Hej Jens, Det stämmer att den senaste versionen av appen i Google Play den 19 oktober (23 oktober i Apples App store) . Nyheten ovan, från den 30 oktober, listar nyheterna i den versionen.

14. Robert 28 feb 2019, 20:34

Sen kommentar till ditt svar @Andreas. Japp. Det kände jag till att man kan (piltryck) men det vore mycket smidigare att kunna skicka kallelser (till de som inte svarat ännu) direkt inifrån appen. Webbsidan funkar inte helt klockrent med mobilens webbläsare (safari för mig då) även om den funkar helt ok. Men kör man slem vill man ju kunna sköta det mesta inifrån den. En snabbknapp för att skicka en ny kallelse till de som inte svarat på tidigare kallelse skulle spara mycket möda 🙂

15. Robert 28 feb 2019, 20:35

slem = appen 🤣 autokorrekt...