Ny version av Svenskalag-appen

Nu finns en ny version av Svenskalag-appen tillgänglig att ladda ner. Utöver generella design- och prestandaförbättringar innehåller den även en hel del ny funktionalitet.

Kalender

Den största förändringen är sidan Aktiviteter som fungerar som en personlig kalender. Under aktiviteter hittar du obesvarade kallelser, samt Kommande som Genomförda aktiviteter i de lag/grupper som du är delaktig i.

Närvarohantering

Viktigt att veta för alla ledare är att närvaro nu förs via menyvalet Aktiviteter > Genomförda.

Uppdateringar i punktform

• Nyheter - ny design på nyhetsfödet
  • Nyheter - välj vilka lag/grupper du vill se nyheter från

• Aktiviteter - nya sida som tydligt visar obesvarade kallelser
  • Aktiviteter - se både kommande och genomförda aktiviteter
  • Aktiviteter - välj vilka lag/grupper du vill se aktiviteter från
  • Aktiviteter - se hur många som anmält sig till aktiviteten
  • Aktiviteter - möjlighet att anmäla sig till öppna aktiviteter
  • Aktiviteter - för närvaro genom att klicka på Genomförda

• Aktivitet - Frånvaroanledningar & kommentarer skrivs ut i sin helhet

• Betalstatus - se betalstatus för både medlems- och träningsavgift

Har du inte laddat hem Svenskalag-appen ännu? Den finns tillgänglig i både Google Play och App Store.

Kommentarer Visa alla kommentarer (15)

1. Anna 30 jun 2017, 21:15

Måste man ladda ned appen på nytt eller uppdateras den gamla för att ta del av nyheterna ?

2. Chefen 30 jun 2017, 23:03

Gå in på AppStore och tryck på fliken uppdatera. Tryck uppdatera alla eller endast Svenskalag appen.

3. Thomas 30 jun 2017, 23:17

Var kan man se kallelser?

4. Nalina 1 jul 2017, 13:55

Jag kan inte svara på en kallelse. När jag klickar på "spara" händer inget. Behöver jag göra något mer?

5. Andreas Kiellarson 5 jul 2017, 08:30

Hej Nalina. Kontakta gärna vår support med ditt ärende så kan vi kika närmare på det. Du hittar kontaktformulär och info på www.svenskalag.se/support
    Vänliga hälsningar

6. Johan 6 jul 2017, 21:49

Strålande att det går att välja vilka lag man vill se aktiviteter/nyheter för.

7. Joachim Hollman 10 aug 2017, 09:32

Det är många som missar kallelser efter ändringen! Antalet obesvarade kallelser visades tidigare utan att man behövde öppna appen.

8. Daniel Hc Örnen 31 aug 2017, 08:58

Krävs det någon aktivering via hemsidan för att kunna logga in i appen? Jag har testat via flera olika användare, men appen hittar varken inlogg eller email för att kunna återställa lösenord

9. Andreas Kiellarson 31 aug 2017, 09:11

Hej Daniel. Nej det behövs ingen aktivering specifikt för detta. Du ska kunna logga in i appen med samma användaruppgifter som på hemsidan. Kontakta gärna vår support så kan vi kika vidare på det.

10. Jan Herud 19 okt 2017, 20:06

Kan man få till en appsymbolbricka. Lättare att hålla koll på kallelser.

11. Andreas Kiellarson 20 okt 2017, 08:26

Hej Jan. Ja, det finns stöd för detta i appen. I iOS kan man ställa in det under Inställningar > Notiser.

12. Bruno Horvat 4 nov 2017, 16:07

Jag är en såndär konstig prick som använder en dator med Windows. Numera finns det en app store i Windows. Varför finns inte appen till windows? (Kom inte och säg att webben duger till windows för webben duger väl för iphone och android också - eller hur?) Snälla gör en app för den prylen som ändå ganska många har hemma - en windows dator!

13. Annelie 11 jan 2018, 11:55

Skulle gärna vilja ha en koppling mellan appen och kalendern i mobilen. Dvs, när man svarar på en kallelse så läggs den automatiskt in i mobilens kalender.

14. Åke Johansson 19 jan 2018, 12:52

Här är en konstig prick till !! Varför finns det inget svar på Horvats fråga efter 2 månader ?

15. Andreas Kiellarson 19 jan 2018, 16:23

Hej Bruno och Åke, Tack för er fråga/önskemål. Majoriteten av all trafik på Svenskalag.se sker i mobiltelefonen, främst i webbläsare men även via i apparna för iOS och Android. Givetvis sker en stor del av användandet även från datorer med Windows på. Sitter man vid en dator med Windows får man bäst upplevelse av Svenskalag.se via Chrome eller annan webbläsare.
    En speciell app för datorer med Windows ser vi inga klara fördelar med, vare sig för användare eller för vidareutvecklingen av Svenskalag.se. Vidare har detta inte heller efterfrågats i någon större utsträckning av våra användare och därmed har vi prioriterat andra, mer efterfrågade funktioner. Har ni fler frågor eller funderingar kring detta får ni gärna kontakta vår support.