Ny superfunktion: Roller!

Nu kan ni skapa er förenings olika roller (klubbfunktioner) under   Medlemsregister > Roller.

På detta sätt kan ni från föreningen enkelt kommunicera med exempelvis alla kioskansvariga eller alla tränare utan att behöva söka igenom alla lag/grupper. Snart kommer även en rollinnehavare kunna kommunicera med andra personer med samma roll.

Eftersom rollerna bestäms av klubben finns endast denna hantering på klubbsidor och är alltså ej tillgänglig på lag/-gruppsidor.

Kommentarer Visa alla kommentarer (11)

1. Micke Tullinge Tp Fk 22 maj 2015, 07:20

Äntligen!

2. Anna 22 maj 2015, 10:28

Toppen! :)
    Strålande om man även skulle se vilket lag personen man kopplat till rollen tillhör - så man lätt kan se om det fattas representant från något lag (när man är på fliken roller och klickar på antal personer..) :)

3. Robert Larsén 22 maj 2015, 10:41

Hej Anna, Bra idé. Glada nyheter: Vi kommer att lägga till det inom 1-2 veckor.

4. Abbe 26 maj 2015, 10:57

Jättebra! När ni tittar på förbättringsförslag så kanske någon form av massuppdatering av vissa fält på spelare/övriga. Särskilt när det gäller de yngre åldrarna är det ett väldigt pusslande med telefonnummer och emailadresser som skall ligga på spelaren resp föräldern och vice versa. Samtidigt som man inte vill att alla skall bli totalt mailbombade. T.ex på en spelare skall du kunna importera målsmans email och/eller telefonnummer (särskilt för de yngre åldrarna där man inte har varken telefon eller mail)

5. Johan 1 jun 2015, 15:57

Roller är väl i aldra högsta grad kopplat till lag - Ej klubb.. Vi har i vårat lag: Informationsansvarig, tvätt ansvarig, kiosk/ekomiansvarig, tränar ansvaig, cup/match ansvarig... och då är det bara p07 än.. Jag vill ha roller per lag. annars en efterlängtad funktion

6. @G 2 jun 2015, 16:07

Det vore önskvärt om det skulle finnas en "supporterfunktion" där laget kunde samla mailuppgifter för att nå ut med riktad information exvis inbjudan till nästa hemmamatch

7. Daniel 2 jun 2015, 16:46

Äntligen!! Bra jobbat!

8. Daniel Ax 3 jun 2015, 07:53

Bra men roller är viktigt inom laget. Som funktionen är nu hjälper den inte oss. Vi har t.o.m. skapat ett lag för att kunna ta närvaro på ledarträffar.

9. Robert Larsén 3 jun 2015, 08:18

Hej Daniel och Johan. Vilka roller som finns i föreningen måste bestämmas av just föreningen. Detta för att få ordning och reda. En annan funktion som vi jobbar med är Interna grupper. Detta kommer dock vara tillgängligt för lag och träningsgrupper och fungerar ungefär som Roller fast bara inom laget/träningsgruppen. Exempelvis vill man dela in spelarna i lag röd och lag blå, eller så vill man bestämma vilka som är kiosk- eller tvättansvariga. Tack för bra feedback!

10. Anna 13 jul 2015, 19:04

Hej! Såg att lagtillhörigheten syns nu - bra! :)
    Men.. skulle gärna vilja att man kunde ange för VILKET lag de har den rollen då flera är aktiva i flera olika lag. En förälder kan ju t.ex. vara Caféansvarig i P01 och Hemsideansvarig för Damjuniorerna (eller inget alls i ena laget). Som det är nu ser det ut som personen är både och , i båda lagen.. Svårt då för klubben att veta vem de ska kontakta om det är just en specifik individ/roll i ett lag de behöver få kontakt med..
    Kan hålla med om att det är bra att Rollerna skapas av klubben för att ha gemensam struktur - men skulle gärna se att lagen sedan själva kunde knyta (de befintliga) rollerna till rätt person i sitt lag - så slipper den kommunikationen ske 'på sidan om' och antagligen glömmas bort att uppdateras..
    Tips, tips ;)

11. Elias 2 feb 2024, 23:19

Håller med Anna!
    Det skulle vara bättre om rollerna var knutna till ett lag istället för till klubben.
    Borde ju inte vara så svårt att lösa... :)