Mobilanpassad hemsida lanserad!

Från och med idag är alla föreningars hemsidor på Svenskalag.se mobilanpassade!

Mobilanpassningen underlättar och ger en bättre upplevelse för såväl besökare som letar efter information som för ledare och andra administratörer som publicerar information, lägger till medlemmar etc.

Rotera för att se mer
Eftersom skärmytan i en mobil är begränsad har vi i vissa fall skalat ner och filtrerat bort sådan information som är mindre viktig för besökaren. På vissa sidor kan man dock få fram mer information om man roterar på telefonen. Titta exempelvis på sidor som innehåller tabeller och statistik.

Viktigt angående sponsorer

För att visa era sponsorer behöver en administratör logga in och aktivera de sponsorer som även ska visas på mobilsajten. Dessa visas då längst ner på sajten.

Fel färg i sidhuvudet?

Om er förening önskar byta färg på sidhuvudet i mobilen kan ni höra av er till vår support.

Ge oss feedback

Prova gärna redan nu att mobilsurfa in på er hemsida. Förhoppningsvis får ni en överraskande bra upplevelse! Vi vill ha både ris och ros, mejla till vår support.

Sprid nyheten till era medlemmar!

Passa på att skriva en egen nyhet på er hemsida om den nya mobilanpassade hemsidan. Glöm inte bort att avisera till era medlemmar. Självklart är det ok att "låna" vår bild ovan. Ladda hem bild här.

Kommentarer Visa alla kommentarer (9)

1. Nils Kdff 5 mar 2017, 19:01

Mycket störande att varje sida börjar med en reklambanner som gör att man inte vet om man kommit till rätt sida eller inte. Detta ofog fick oss att lämna laget.se

2. Fredrik 7 mar 2017, 03:56

Håller med förgående talare! Riktigt B.

3. Robert Larsén 7 mar 2017, 10:13

Hej Nils och Fredrik. De föreningar som väljer att använda vår vår kostnadsfria hemsida får automatiskt reklam på sin hemsida. För att annonsörerna ska vilja synas i mobilen krävs det att annonserna placeras på ställen där de uppmärksammas av besökaren. För att inte irritera våra besökare har vi valt att placera den första annonsen under sidhuvudet istället för ovanför, så som laget.se gör. I mobilversionen visas endast hälften så många annonser som i desktopversionen.
    Självklart kan ni som gärna slipper reklam på hemsidan köpa vårt reklamfria alternativ. Läs mer under Priser.

4. Mats Saxer 8 mar 2017, 21:04

Snyggt!

5. Fredrik 10 mar 2017, 19:16

Fungerar väldigt bra. Inte minst när stöd för kallelser, meddeladen och matchstatistik saknas i appen.

6. Pelle 21 mar 2017, 22:39

Bra jobbat Svenskalag. Mycket enklare att läsa och navigera sig i sidan nu.

7. Anna 23 mar 2017, 22:44

Jättebra! Jag önskar en ännu smidigare funktion för kallelse. Om man kunde få till det i appen med ett gränssnitt lika närvaron (där man superlätt duttar in resp. spelare) skulle det vara ett jättelyft! Tycker det är onödigt bökigt idag med små kryssrutor men mobilanpassningen är iaf ett stort steg framåt. Tack!

8. Andreas Kiellarson 27 mar 2017, 09:06

Hej Anna. Tack för din feedback. Vi kommer att vidareutveckla kallelsefunktionen under året, både vad gäller funktionalitet och användarvänlighet. Så håll utkik efter fler nyheter framöver!
    Vänliga hälsningar Andreas

9. Claes Jessing 29 mar 2017, 20:47

Hej! Finns det ingen kalrnderfunktion i Svenskalag så man kan få en överblick om vilka matcher man tackat ja till etc eller att man får in matcherna i sin kalender märr man tackat ja