Föreningar

Lindås Waves tar sikte på ny säsong

Vi är glada över att innebandyklubben Lindås Waves från Göteborg har tagit steget till Svenskalag.se.

Lindås är en av Sveriges 20 största innebandyklubbar och är en klubb som har både bredd och spets. I Svenskalag.se kommer man förutom att jobba med föreningens hemsida, kommunikation och medlemsregister även att fakturera medlems- och träningsavgifter.

– Bytet har gått väldigt smidigt och vi kan jobba effektivt både med intern administration av medlemmar och aktiviteter samt kommunikationen med våra många medlemmar. Jag är även nöjd med stöttningen vi fått från Svenskalag.se vid uppstarten, säger Peter Dahlström, webbansvarig i Lindås Waves.

Föreningens herrlag, som spelar i Allsvenskan Södra, laddar i skrivande stund för hemmapremiären mot FBC Kalmarsund på lördag. Biljetterna till säsongspremiären går nu enkelt att köpa en via en länk på klubbens nya hemsida. Besök gärna klubbens hemsida www.lindaswaves.se och ladda upp med spelarintervjuer och andra "inför-reportage".

– Vi kan nu arbeta på ett bra sätt med marknadsföringen av våra representationslag och har integrerat försäljningen av säsongskort och biljetter till våra hemmamatcher. Nu hoppas vi på mycket folk och bra drag i Salming Arena på lördag, fortsätter Tomas Gandemo, Sportchef för Lindås Herrlag.

Vi välkomnar Lindås Waves alla medlemmar och supportrar till Svenskalag.se och passar på att skicka med ett stort "Lycka till!" inför seriepremiären på lördag.