Lättare att lägga till personer

Här kommer en glädjande nyhet för er som lägger in nya medlemmar i ert register.

Idag finns det fyra sätt att lägga in personer i medlemsregistret.

1. Import via Excel

2. Kansliet bekräftar person som anmält sig via ett formulär

3. Ledarna lägger in person via lag-/gruppsidan

4. Kansliet lägger in person via registret

Denna uppdatering förenklar punkt 3 och 4 ovan, d.v.s. när man lägger in en person manuellt i via registret eller lag-/gruppsidan.

Vad har vi ändrat?

• Färre fält att fylla i då man oftast bara vill ange namn, personnummer, e-post och mobilnummer. (Vill man fylla i fler uppgifter kan man självklart komplettera när personen är sparad.)
  • Personnummer knappas in snabbare i ett enda fält.
  • Användarnamn skapas automatiskt i bakgrunden.
  • Lösenord sätts av medlemmen själv när hen ska logga in.
  • Målmäns uppgifter anges i samma steg.
  • Välkomstmejl med inloggningsuppgifter skickas direkt till både medlemmen och ev. målsmän (om ni kryssar i den rutan)
  • Välkomstmejlet till målsmän har anpassats så att man som målsman bättre förstår vilket barn det gäller och varför man har fått en inloggning till föreningen hemsida och Svenskalag-appen.
    Se exempel på välkomstmejl till målsman

Vi hoppas så klart att denna uppdatering hjälper dig som jobbar i Svenskalag.se och att den sparar dig någon minut eller två varje gång du ska lägga till eller redigera en medlem i ert register.

Kommentarer Visa alla kommentarer (5)

1. Rosita, Surte Bk 2 dec 2019, 22:02

Hej, Finns det möjlighet att se hur välkomstmailet ser ut?

2. Katarina, Bro Ik 4 dec 2019, 08:42

Hej, Det skulle vara smidigt att kunna lägga i spelarnumret redan i steg 3.

3. Robert Larsén 5 dec 2019, 12:46

Hej Rosita. Vi har nu uppdaterat texten ovan så att du kan se ett exempel på hur välkomstmejlet till målsmän ser ut.

4. Robert Larsén 5 dec 2019, 12:47

Hej Katarina, Tack för din feedback. Jag tar det vidare med mina kollegor.

5. Anna Holmgren 3 feb 2020, 19:43

Ni har många smarta funktioner men med risk för att vara konservativ så tycker jag att det faktiskt var en del bättre tidigare kopplat till att skapa användare. Vill välja egna användarnamn och lösenord. Att få användarna att förstå sig på/engagera sig i inlogg är hopplöst i vår förening. Var enklare innan när man kunde "servera" dem uppgifterna. Det kanske funkar första inloggningen (i bästa fall) men sedan när mobilen uppdaterats eller man skaffar ny så är det sos-anrop direkt ;) Skulle också vilja ha möjligheten att koppla målsman trots att man inte fått in barnens personnummer ännu. Vi vill kunna kalla dem till aktiviteter även om inte alla uppgifter är på plats. Men tack för många smarta funktioner och ett användarvänligt system. Vi är väldigt nöjda att vi bytte över till er! / Mvh Anna Kronans FK