Karriär

Jobba på Svenskalag.se - UX/UI-designer - Tjänsten är tillsatt!

På Svenskalag.se arbetar vi dagligen med hjälpa och förstå idrottsföreningar i deras digitala vardag. Vi strävar efter att vara Sveriges bästa molntjänst inom idrotts- och föreningsliv. Nu hoppas vi att du vill vara med på vår resa! Vi söker fler talangfulla UX/UI-designers för att fortsätta hålla vår höga utvecklingstakt.

Svenskalag.se erbjuder en modern molntjänst skräddarsydd för idrottsföreningar innehållande medlemsregister, hemsida, appar och andra smarta verktyg. Idag används Svenskalag.se dagligen av 50 000 idrottsledare och med ca 400 000 unika besökare i veckan är vi en av Sveriges 30 största sajter alla kategorier.

Hos oss får du stora möjligheter att ha roligt på jobbet i en avslappnad och inspirerande miljö. Vi har flera spännande projekt framför oss inom både webb och mobil.

Vi ser gärna att du som söker:

- Brinner för användarvänlighet och intuitiva gränssnitt

- Är noggrann ut i fingerspetsarna

- Är grym på Photoshop, Illustrator och har kunskaper inom InDesign

- Är vass på HTML5 och CSS3 och har jobbat med responsiv design.

- Förstår c# och classic asp.

Vi söker dig som är social och serviceinriktad, har ett stort eget driv och ett engagemang för att leverera design och användarupplevelser i världsklass.

I ansökan vill vi att du tar med:

- Beskrivning av din kompetens och erfarenhet inom webbdesign och webbutveckling

- Relevant utbildning och ev. tidigare arbetsgivare

- Så många arbetsprov som möjligt

Anställningsform: Heltid eller deltid.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Norrköping.

Känns denna position helt rätt för dig?

Börja med att skicka ett personligt brev och CV till jobba@svenskalag.se.
Varmt välkommen med din ansökan direkt då intervjuer sker löpande och tillsättning sker så fort vi hittar rätt kandidat.

Frågor? Kontakta Robert Larsén på 0730-268521 eller jobba@svenskalag.se.