Föreningar

Här är Östergötlands bästa ungdomsförening

Vintersäsongen är här och fotbollsåret ska summeras. I samband med det utser också det Svenska Fotbollförbundet årets barn- och ungdomsförening i Sverige.

Östergötlands representant i tävlingen är Finspångs FK. En förening med över 500 medlemmar och som vuxit under det senaste året, delvis tack vare ett lyckat integrationsprojekt. Sportchefen i FFK, Stefan Strandberg, är mycket nöjd med utmärkelsen.

– Det är viktigt med en bra ungdomsverksamhet. Vi sätter spelarna i centrum, försöker ha så bra träningar som möjligt och påpekar vikten av att alla följer spelarutbildningsplanen, säger han till Folkbladet.

Ordföranden Lars Cederulf var även han nöjd med att föreningen prisats. Han jobbar hårt för att utveckla föreningen och slår sig inte till ro efter utmärkelsen. Tvärtom.

– Genom att bygga upp ungdomsverksamheten kan vi på sikt förbättra seniorfotbollen. Vi är en breddförening som måste försörja oss underifrån, säger Lars Cederulf.

Vi på Svenskalag.se gratulerar Stefan, Lars och alla andra i Finspångs FK som nu prisats för sitt gedigna arbete i föreningen och önskar dem fortsatt lycka till med såväl ungdoms- som seniorverksamheten!

Läs även: 7 av 10 fotbollsföreningar i Östergötland väljer Svenskalag.se