Gör hemsidan till er självklara informationskanal!

För att hålla en hemsida levande och aktuell över tid krävs det att man kontinuerligt uppdaterar den med nyheter. Det måste vara enkelt att skapa nyheter samt redigera de man publicerat tidigare.

Hos oss på Svenskalag.se sätts användarvänlighet alltid i första rummet. Oavsett förkunskaper ska man som ledare kunna komma igång med Svenskalag.se utan manual.

Som ny ledare ska det i princip räcka med några minuters klickande på hemsidan för att förstå var man skriver nyheter, fyller kalendern med aktiviteter, skickar kallelser eller fyller i närvaro för aktivitetsstöd.

Just därför lägger vi mycket energi på att göra så enkla och tydliga verktyg som möjligt så att ni som ledare ska inspireras att använda hemsidan fullt ut och göra den till er självklara informationskanal.

I bilden ovan ser ni en nyhet från Tyresö FF:s hemsida samt hur det ser ut när man redigerar den i mobilen.