GDPR - Ny hantering av personnummer

Till följd av den nya dataskyddslagen (GDPR) har vi genomfört vissa viktiga förändringar i medlemsregistret kring hantering av personnummer.

Vad har ändrats?

• I registret skrivs inte personnummer ut i klartext längre. För att se personnumret klickar man på XXXX.
  • Felaktiga personnummer markeras med röda XXXX.
  • När man redigerar en person behöver man klicka på de sista fyra siffrorna för att visa dom.
  • Ett giltigt personnummer går inte längre att ändra. Om ni lagt in ett giltigt men fel personnummer behöver ni kontakta supporten på Svenskalag.se.

Dolda personummer även i IdrottOnline

Om du nyligen arbetat i IdrottOnline känner du kanske igen några av dessa förändringar. Eftersom Svenskalag.se har en integration med IdrottOnline känner vi att det är bra om tillgängligheten av personnummer hanteras på liknande sätt i de båda systemen.