Fördelar med att lägga in målsmän

Det finns många fördelar med att lägga in målsmän på de medlemmar som inte är så gamla. Här kommer några:

• Om man är målsman till ett eller flera barn i en förening räcker det med sin egna inloggning för att kunna se och svara på sina barns kallelser eller uppdatera deras uppgifter.
  • I adresslistan listas målsmän direkt under respektive barn så att ledarna lätt kan ta kontakt med rätt person.
  • En målsman kan använda sin inloggning för att hjälpa till med hemsidan om denne får sådana behörigheter.

Så gör du som är administratör:
Börja med att lägga till föräldern som en övrig lagmedlem. Gå sedan till barnets profil och klicka på Målsmän. Därefter klickar du på knappen som visas i bilden ovan och väljer medlemmen du precis lade till. Om medlemmen redan finns registrerad i föreningen kan du såklart hoppa över det första steget.