Förbättrad funktionalitet för föreningsdomare

Många föreningar använder sig av föreningsdomare, det vill säga ungdomar i den egna föreningen som dömer matcher för andra barn och knattar.

Vi har precis släppt en uppdatering som gör att ni nu kan importera alla hemmamatcher i en serie - något som borde förenkla ert arbete med domartillsättning.

Nedan följer en guide för hur ni kan hantera era föreningsdomare i Svenskalag för att det ska bli så smidigt som möjligt för både den som tillsätter domare och de som ska döma matcherna.

Så jobbar ni med föreningsdomare i Svenskalag:

1. Skapa en grupp med namnet "Föreningsdomare"
  2. Dölj de sidor som inte behövs i vänstermenyn.
    Vår rekommendation är att endast visa Hem, Nyheter, Matcher, Kalender och Kontakt av de ordinarie sidorna.
  3. Lägg in domarna som som Volontärer i gruppen.
  4. Skapa undergrupper för de olika spelformerna om ni önskar. T.ex. "5 mot 5" eller "7 mot 7".
  5. Välj att gruppens aktiviteter ej ska visas i föreningens kalender. Detta görs under Kugghjulet > Inställningar > Kalender.
  6. Importera de serier där ni ska tillsätta domare. Eftersom ni endast ska tillsätta domare till era hemmamatcher går det nu att välja att endast importera hemmamatcherna.

Import av serier och matcher är tillgängligt för följande idrotter: Bandy, Basket, Fotboll, Handboll, Innebandy, Ishockey och Volleyboll.