En medlem kan ha olika behörigheter i olika lag/grupper

Fler behörigheter

Nu finns det fler behörighetsnivåer i Svenskalag.se. Det kan komma väl till pass när man har personer som hjälper till att skriva på hemsidan, men som inte ska ha något att göra med medlemshantering eller andra viktiga delar av föreningens information.

Idag finns fyra olika behörigheter.

Administratör
Som administratör har man full behörighet inkl. medlemshantering.

Redaktör
Som redaktör har man full behörighet förutom möjligheten att lägga till, ta bort och redigera medlemmar.

Skribent
Som skribent kan man uppdatera texter, nyheter och referat samt hantera dokument och ladda upp bilder.

Eget konto
Med denna behörighet kan man uppdatera sina egna uppgifter, svara på kallelser och komma åt sidor och dokument som är avsedda för inloggade medlemmar.