Föreningar

"Det här ger oss större möjligheter"

Tidigare i år anslöt konståkarna i Djursholms Allmänna Skridskoklubb till Svenskalag.se. Med en bred verksamhet och en årligt återkommande skridskoskola för över 300 barn behövde föreningen ett bättre verktyg för sin administration.

Styrelseledamoten Håkan Normark berättar:

– Vi behövde ha ett system som fungerar betydligt enklare för alla. Alla utövare, ledare, föräldrar, vår personal och alla övriga medlemmar. Med Svenskalag.se får vi allt detta. Det här ger vår förening betydligt större möjligheter.

Vilka skillnader upplever du jämfört med tidigare?

– En klar förbättring är att vi numera kan vara effektiva och tydliga i vår kommunikation med medlemmarna. Tidigare hade vi ingen flexibilitet och kunde inte rikta informationen till medlemmarna som vi önskat. Det kan vi nu med Svenskalag.se som ger oss helt andra och betydligt bättre förutsättningar på den fronten, säger Håkan.

Vi välkomnar Djursholms Allmänna SK in i värmen på Svenskalag.se!

Fler konståkningsföreningar som valt Svenskalag.se:

IFK Täby KK

Enköpings KK

IF Castor

Säffle KK

Vill ni också komma igång? Hör av er så hjälper vi till!