Checklista inför LOK-stödsansökan

LOK-stödsansökan för höstens aktiviteter (1 jul - 31 dec) ska vara inskickad senast den 25 februari i IdrottOnline.

Nedan hittar ni en checklista för att säkerställa att ert underlag är så komplett som möjligt.

1. ANSÖKAN

A. De föreningar som aktiverat daglig Export till IdrottOnline behöver bara logga in i IOL och klicka på LOK-stödsansökan. Där kontrollerar ni att alla aktiviteter och deltagartillfällen finns med innan ni skickar in er ansökan.

För att säkerställa att all närvaro förs över och blir korrekt innan sista ansökningdatum den 25 februari behöver ni ha gjort de sista kompletteringarna i Svenskalag.se senast den 15 februari.

B. Övriga föreningar ansöker genom att logga in i IdrottOnline och fylla i den sammanställning som ni hittar i Svenskalag.se under Kontrollpanelen > LOK-stöd. Därefter skickar ni in er ansökan.

2. CHECKLISTA FÖR LEDARE

För att ni inte ska gå miste om pengar är det viktigt att varje lag/träningsgrupp ser över sina närvarokort.

• Logga in på er lagsida.
  • Gå till Kontrollpanelen > Aktiviteter. Välj perioden: HT 2017.
  • Se till att ni kryssat i alla aktiviteter och att ni fyllt i närvaro på dessa.
  • Ovanför listan med alla aktiviteter visas varningar om det exempelvis saknas personnummer på någon, om någon aktivitet är för kort, om aktiviteten saknar plats eller om det saknas ledare. Rätta till så många fel som möjligt, det kan påverka ert bidrag väldigt mycket
  • Slutligen är det bra att granska närvarokortet. Där ser du om vissa aktiviteter inte räknas som bidragsberättigade. Dessa markeras med röd färg. Håll muspekaren över deltagarnas närvaromarkering för att se varför inte aktiviteten räknas som giltig gruppaktivitet.

Har ni frågor om LOK-stöd och hur ni på bästa sätt gör för att inte gå miste om eventuella pengar? Kontakta vår support