Tips

Boka en workshop och effektivisera er förening

Vi på Svenskalag brinner för att hjälpa idrottsföreningar att effektivisera och förbättra sin medlemshantering, kommunikation och administration.

Ta hjälp av oss

Har ni nyligen bytt kassör, kanslist eller huvudadministratör i er förening? Eller behöver ni bara få lite extra hjälp i hur ni jobbar på bästa sätt i Svenskalag? Då ska ni boka en digital workshop/utbildning med oss!

Så går det till
En digital utbildning eller workshop hålls av någon av våra kunniga utbildare och brukar pågå i 1-2 timmar. Vi anpassar innehållet efter era behov och önskemål. Målet är att säkerställa att ni jobbar på bästa sätt i systemet samt inspirera till goda rutiner som sparar föreningen både tid och pengar.

Oftast håller vi våra workshops via Teams eller Google Meet.

Exempel på vad en workshop kan innehålla

Så jobbar ni på bästa sätt med:

• Anmälningar till läger, camper samt nya medlemmar
  • Rutiner när medlemmar börjar och slutar
  • Fakturering av medlemmar och sponsorer
  • Swish och kortbetalningar
  • Automatisk avprickning av betalningar
  • Delbetalningar
  • Bokföring och export till bokföringsprogram
  • Närvarorapportering och kommunikation inom föreningen och era träningsgrupper/lag
  • Utbildning för alla ledare i föreningen

Pris

Priset är 875 kr per timme och ofta pågår en workshop i 2 timmar. Med andra ord brukar kostnaden bli 1750 kr inkl. moms.

Tips

Om ni jobbar med utbildningar inom RF-SISU kan ni givetvis fråga er RF-SISU-kontakt om de kan stå för kostnaden.

Boka en workshop genom att mejla till vår support på länken nedan:

www.svenskalag.se/support