Frågor & svar

Hittar du inte svaret på din fråga nedan så får du gärna kontakta supporten.

Kategorier
Frågor & Svar / GDPR / Hur raderar vi personer permanent?
Tillbaka

Hur raderar vi personer permanent?

När ni tar bort en person från Aktuella i registret så hamnar personen under Borttagna. Om personen börjar i föreningen på nytt kan ni återställa dennes personuppgifter och behålla historik kopplad till personen (närvaro, fakturor, anmälningar). När det inte längre är nödvändigt att spara personuppgifterna ska föreningen radera dessa personer permanent. 

Här kan ni läsa mer om hur ofta ni borde gallra ert register.

Så här raderar ni personer permanent:

  1. Gå till Register och klicka på Borttagna.
  2. Markera de personer som ska raderas permanent.
  3. Klicka på Verktyg > Radera permanent.


Viss information sparas
I närvarokort sparas nödvändiga personuppgifter för bidragsansökan i 7 år, i enlighet med information från Riksidrottsförbundet (RF).

På fakturor sparas nödvändiga personuppgifter enligt bokföringslagen i 7 år.

Tips!
Vill ni radera alla personer som tagits bort ur registret för mer än X antal år sedan? Sortera listan på datumet personerna togs bort ur registret i stigande ordning och markera personerna uppifrån och nedåt till och med det datumet som ni vill radera alla personer.

Bild