Föreningar

Perfekt paketlösning för Bällsta FF

– Den nya tjänsten är supersmidig! Det var bra innan också - vi använde redan Swish och kort via Svenskalag - men vi kände direkt att med det här nya upplägget så kommer det förenkla och förbättra för oss ytterligare ett steg.

Orden är Katarina Almestens, ordförande i fotbollsklubben Bällsta FF från Vallentuna. Hon utvecklar:

– Med nya upplägget slipper vi dels procentsatsen på swishbetalningar, vilket gör att vi alltid vet vad det kostar per transaktion plus att det blir billigare för oss. Men framförallt blir det så mycket enklare nu när alla betalningar redovisas på samma sätt. Istället för att det var olika uppsättning beroende på om betalningen skedde via Swish eller bankgiro. Så det känns som ni har paketerat det här väldigt bra.

Bällsta FF är en förening med över 600 spelare. Dock jobbar alla i föreningen ideellt och något kansli finns inte. Därför är det extra viktigt att hitta smarta och effektiva sätt att jobba, förklarar Katarina.

– Tidigare skötte vi en del avprickningar manuellt, delvis för att slippa betala transaktionsavgifter. Men då var vi beroende av att en person gör det och har tid, och det blir inte hållbart i längden. Nu är hela flödet automatiserat och upplägget är så pass enkelt att man aldrig behöver fundera på att använda nåt annat än Svenskalag!

Katarina berättar även om hur Swishbetalningar underlättat för dem i praktiken:

– För en tid sedan delade vi ut klubbkläder och sa då att ingen får hämta ut sina kläder förrän fakturan är betald. Någon dök upp och sa att de inte fått fakturan. Då kunde vi direkt visa att fakturan finns i appen. Medlemmen betalade direkt via Swish och vi kunde se att allt var grönt. Så enkelt!

Uppmaning att boka in möte eller komma igång med nya betaltjänsten