Mindre justering i våra paket och priser

Under 2022 har rekordmånga föreningar börjat använda Svenskalag.se. Varje vecka utbildar våra kunniga medarbetare kanslipersonal, kassörer och ledare från alla delar av landet.

Samtidigt lär vi oss massor om de utmaningar som finns i föreningar inom ishockey, orientering, skyttesport, gymnastik och boule. Ja, listan kan göras lång. Stort tack för att ni delar med er!

I takt med att fler föreningar ansluter ökar också kraven och önskemålen. Vi lägger, som alltid, mycket kraft på att förbättra, förenkla och utveckla ny funktionalitet baserat på den feedback vi får från er.

För att fortsätta bemöta den ökade efterfrågan samt erbjuda en så bra tjänst som möjligt har vi gjort en mindre förändring i våra paket och priser.

Hemsida, app och medlemssystem för 1200 kr/år

Grundpaketet till idrottsföreningar som vi nu kallar "Hemsida, app och medlemssystem" kostar nu 1200 kr per år. Dock ingår "Integration med IdrottOnline", som i sig tidigare kostat 1000 kr per år.

Eftersom de flesta av våra föreningar redan valt att koppla på integrationen med IdrottOnline blir prisskillnaden endast 200 kr extra per år.

I övrigt görs inga ändringar i prislistan.

Hur påverkas ni som redan är kund?

För föreningar som redan har IdrottOnline-integrationen aktiverad justeras priset med 200 kr när ert abonnemang förlängs, vilket blir någon gång inom de närmsta 12 månaderna.

För föreningar som inte har IdrottOnline-integrationen och blev kund efter 1 feb 2022 kommer prisökningen på 1200 kr att ske först när ni använt Svenskalag i 12 månader.

För föreningar som inte har IdrottOnline-integrationen och blev kund innan 1 feb 2022 kommer prisökningen på 1200 kr att ske 1 feb 2023.

Enskilda lag eller föreningar/organisationer som inte utövar idrott påverkas inte alls av denna paket- och prisjustering.

Bra för specialförbunden

Genom att IdrottOnline-integrationen nu ingår i vårt grundpaket innebär det att alla våra idrottsföreningar kan koppla ihop Svenskalag med IdrottOnline. På så sätt gynnas också specialförbunden (och i förlängningen idrottsföreningarna) då de statliga ekonomiska stöden till specialförbund baseras på antalet aktiva inom respektive idrott i IdrottOnline.

Se våra paket och priser här