Att göra: Aktivera integrationen med IdrottOnline

Om er förening inte har aktiverat integrationen mellan Svenskalag och IdrottOnline är det hög tid att göra det nu.

Enligt beslut av Riksidrottsstyrelsen blir det krav på att närvaroregistrera alla LOK-stödsaktiviteter digitalt för att kunna ansöka om LOK-stöd. Beslutet gäller för aktiviteter fr.o.m. 1 juli 2020.

Så aktiverar ni integrationen mellan Svenskalag och IdrottOnline

1. Logga in i IdrottOnline (som klubbadministratör, ordförande, kassör, LOK-stödsansvarig, firmatecknare eller huvudadministratör), och aktivera den externa applikationen Svenskalag.se. Detta görs med 5 enkla klick.

2. Logga in i Svenskalag.se och klicka på Kugghjulet > Inställningar > Kontaktuppgifter. Säkerställ att ert organisationsnummer stämmer överens med det organisationsnummer ni har i IdrottOnline.

När ni gjort detta kommer överföringen att starta inom 24 timmar.

Kontakta oss vid frågor

Mejla till support@svenskalag.se eller ring 011-16 23 00.