Prenumerera
Uppdaterat funktionärsschema inför USM + annan info
12 dec, 00:03 0 kommentarer
Hej,
För några få har schemat ändrats något men i övrigt inga ändringar. De som har berörts av ändringen har kontaktas och känner till ändringarna. Har du inte blivit kontaktad så berörs du inte av ändringen men kolla in schemat ändå.
Schemat har också förenklats något för att lättare att kunna läsa och skrivas ut. Schemat har också delats upp mellan lördag och söndag. Tiderna är de tider vi förväntar oss att ni är på plats.
LÖRDAG:
Funktionärsschema LÖRDAG - alla funktionärer
SÖNDAG:
Funktionärsschema SÖNDAG - alla funktionärer
För att tydligt kunna se vilka funktionärer som faktiskt behövs på respektive match finns också specifika scheman för respektive match: Matchschema LÖRDAG inkl. matchfunktionärer och Matchschema SÖNDAG inkl. matchfunktionärer
Är det några specifika frågor kring schemat kan ni kontakta Ann-Sofi Pettersson i föräldragruppen.
Uppgifts-beskrivning
Nedan finner ni beskrivningar av alla uppgifter.
Entrévärd (endast lördag)
Hälsar lagen välkomna. Ger information om omklädningsrum, hallarnas placering och delar ut matchprogram till lagen.
Entrévärdarna byter med varandra för avlastning och raster. Uppgiften är färdig när samtliga lag har anlänt.
Matchvärdar
Håller "schysst-match"-samtal ca 10 min innan varje matchstart. Samtalet förs med domare, tränare från varje lag, lagkapten från varje lag.
"Schysst-match" = Det är domarna som dömer, vi alla använder schysst spel och språk på och bredvid plan, publiken hejar.
Matchvärden stämmer av med domarna i halvlek om något behöver ordnas avseende säkerheten.
Vid händelse att hallen behöver utrymmas, är matchvärden sist ut och kontrollerar att alla har lämnat själva hallen (inte hela Rosvalla).
Matchvärden får själv inte avvisa någon från platsen i händelse av bråk/störning - endast polis/väktare får göra det. Kontakta Carina W vid en sådan händelse för beslut.
Efter matchen hjälper matchvärden till med att dela ut prispåsarna till MVP-spelare (en i varje lag) som speakern har utsett.
Matchvärden agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Filmare
Startar filmning, sändning av match via Solidsport. Klockan 11:00 på lördagen kommer Bobo hålla genomgång hur detta går till. Bobo är kontaktperson om något strular. Filmaren agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
(I A-hallen sker filmning med AI-automatik, sköts av Bobo)
Speaker
Hälsar alla lagen välkomna och presenterar spelarna i deras första matcher. Är speaker under hela matcherna och kommer med glada härliga tillrop osv. Poppar musik i högtalarna så det står härliga till när det är lämpligt. Presenterar våra sponsorer och utser MVP-spelare i respektive lag och match, samt presenterar densamma efter varje matchslut.
Är bra om man har lite koll så inte samma spelare får pris hela tiden (därför är det bra om speaker stämmer av med varandra löpande under dagen) och det är inte bara målskyttar som kan bli MVP, det ska vara det där lilla extra som driver laget, hjälper laget på något vis.
Speakern agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Sekretariatet (endast utbildade)
Alltid 2 personer. En sköter klockan. Matcher spelas 2x20min och 5min halvtidspaus samt 1min timeout i respektive halvlek. Glöm inte kontrollera att tiden är rätt inställd även under grundinställningar (det glömmer man ofta, alltså två ställen att ställa in tiden för att det ska bli korrekt)
En person sköter Profixio där matchprotokollet ifylls. Innan matchprotokollet skickas in efter avslutad match så ska även Fair-play poängen registreras. Detta är mycket viktigt för att IFK ska få ta del av arrangörsbidraget.
Sekretariatet agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Ha papper och penna redo ifall Porfixio strular. Kontakta Bobo vid strul.
Ha mobiltelefon med tidtagning redo samt visselpipa vid strul med klockan. Kontakta Bobo vid strul.
Kiosktjänst
Kort och gott sköta kiosken - behöver det beskrivas mer ingående ;)
Öppna och stänga kiosk.
Matansvarig
En del lag har beställt mat. Matansvarig säkerställer att rätt antal och eventuell specialkostbeställningar kommer till rätt lag. I enlighet med separat schema från kansliet.
Om vi sedan hjälper till allihopa att hålla ordning och reda i våra hallar kontinuerligt så blir städningen enkel på söndag :)
Hälsningar
Föräldragruppen







Kommentarer