USM F14 - Steg 2:02 25/26
| Lag | M | P |
|---|---|---|
|
|
2 | 4 |
|
|
2 | 2 |
|
|
2 | 0 |
Nyheter från sektionen
Ledare till bollskolan handboll
Igår, 10:25
Tänkvärt
26 nov
Eken Cup handball in Stockholm June 13-15 2026
17 nov
Sverigecupen 7-9 Nov
4 nov
Nyheter från IFK Nyköping
Våra öppettider i jul 🎅🤶
16 dec
I gästboken
Jag och Ellinor åker själva idag. Göra e...
Ellinor Nordin - 11 okt
Ellinor kommer på träningen ikväll
Susanne Nordin - 29 apr
Är på plats då oxå 😀
Henric Naessen - 5 maj 2024
Välkomna till IFK Nyköpings flickor 2011
Världens bästa gäng
Välkomna till IFK Nyköping!
Detta lag består av flickor födda 2011.
Laget tränas av Johanna Åndberg, Daniel Hildén och Martin Gustafsson.
Träningstider säsongen 25/26 (Vi startar efter sommaruppehållet v 34 igen)
Tisdagar 19:20 - 22:00 (fys och boll). Ej klister.
Torsdagar 16:30 - 18:50 (fys och boll). KLISTER!
Fredagar 16:30 - 17:45 (gemensam uppvärmning och boll). KLISTER!
Vår träning är inriktad på att vi ska lära oss spela en modern och fartfylld handboll och vi ska ha riktigt roligt under tiden. Vi inriktar oss på en utveckling som är långsiktig. Vi hoppas att många av våra spelare ska fortsätta ända upp till seniorspel. Antingen bara för att det är så kul eller för att man har som mål att bli en riktigt bra spelare.
Att vi har kul tillsammans och är bra lagkompisar är självklart för oss.
//Tränarna
Stort tack!!
14 dec, 16:26 3 kommentarer
Vi vill rikta ett varmt och innerligt tack till alla föräldrar, spelare, tränare och syskon som på olika sätt har bidragit till att göra helgens USM på Rosvalla till något alldeles extra.
Genom ert engagemang, er hjälp, ert stöd och er positiva energi har vi tillsammans skapat ett arrangemang av ungdomar – för ungdomar, där flickhandbollen verkligen fick stå i centrum.
Helgen fylldes av glädje, gemenskap och kämpaglöd – och det hade inte varit möjligt utan er. Tack för att ni ställde upp, hejade, organiserade, fixade och spred så mycket värme både på och utanför planen.
Hälsningar föräldragruppen
🤾♀️💙🤍
Uppdaterat funktionärsschema inför USM + annan info
12 dec, 00:03 0 kommentarer
Hej,
För några få har schemat ändrats något men i övrigt inga ändringar. De som har berörts av ändringen har kontaktas och känner till ändringarna. Har du inte blivit kontaktad så berörs du inte av ändringen men kolla in schemat ändå.
Schemat har också förenklats något för att lättare att kunna läsa och skrivas ut. Schemat har också delats upp mellan lördag och söndag. Tiderna är de tider vi förväntar oss att ni är på plats.
LÖRDAG:
Funktionärsschema LÖRDAG - alla funktionärer
SÖNDAG:
Funktionärsschema SÖNDAG - alla funktionärer
För att tydligt kunna se vilka funktionärer som faktiskt behövs på respektive match finns också specifika scheman för respektive match: Matchschema LÖRDAG inkl. matchfunktionärer och Matchschema SÖNDAG inkl. matchfunktionärer
Är det några specifika frågor kring schemat kan ni kontakta Ann-Sofi Pettersson i föräldragruppen.
Uppgifts-beskrivning
Nedan finner ni beskrivningar av alla uppgifter.
Entrévärd (endast lördag)
Hälsar lagen välkomna. Ger information om omklädningsrum, hallarnas placering och delar ut matchprogram till lagen.
Entrévärdarna byter med varandra för avlastning och raster. Uppgiften är färdig när samtliga lag har anlänt.
Matchvärdar
Håller "schysst-match"-samtal ca 10 min innan varje matchstart. Samtalet förs med domare, tränare från varje lag, lagkapten från varje lag.
"Schysst-match" = Det är domarna som dömer, vi alla använder schysst spel och språk på och bredvid plan, publiken hejar.
Matchvärden stämmer av med domarna i halvlek om något behöver ordnas avseende säkerheten.
Vid händelse att hallen behöver utrymmas, är matchvärden sist ut och kontrollerar att alla har lämnat själva hallen (inte hela Rosvalla).
Matchvärden får själv inte avvisa någon från platsen i händelse av bråk/störning - endast polis/väktare får göra det. Kontakta Carina W vid en sådan händelse för beslut.
Efter matchen hjälper matchvärden till med att dela ut prispåsarna till MVP-spelare (en i varje lag) som speakern har utsett.
Matchvärden agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Filmare
Startar filmning, sändning av match via Solidsport. Klockan 11:00 på lördagen kommer Bobo hålla genomgång hur detta går till. Bobo är kontaktperson om något strular. Filmaren agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
(I A-hallen sker filmning med AI-automatik, sköts av Bobo)
Speaker
Hälsar alla lagen välkomna och presenterar spelarna i deras första matcher. Är speaker under hela matcherna och kommer med glada härliga tillrop osv. Poppar musik i högtalarna så det står härliga till när det är lämpligt. Presenterar våra sponsorer och utser MVP-spelare i respektive lag och match, samt presenterar densamma efter varje matchslut.
Är bra om man har lite koll så inte samma spelare får pris hela tiden (därför är det bra om speaker stämmer av med varandra löpande under dagen) och det är inte bara målskyttar som kan bli MVP, det ska vara det där lilla extra som driver laget, hjälper laget på något vis.
Speakern agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Sekretariatet (endast utbildade)
Alltid 2 personer. En sköter klockan. Matcher spelas 2x20min och 5min halvtidspaus samt 1min timeout i respektive halvlek. Glöm inte kontrollera att tiden är rätt inställd även under grundinställningar (det glömmer man ofta, alltså två ställen att ställa in tiden för att det ska bli korrekt)
En person sköter Profixio där matchprotokollet ifylls. Innan matchprotokollet skickas in efter avslutad match så ska även Fair-play poängen registreras. Detta är mycket viktigt för att IFK ska få ta del av arrangörsbidraget.
Sekretariatet agerar neutral under matchen och hejar öppet inte på något lag.
Ha papper och penna redo ifall Porfixio strular. Kontakta Bobo vid strul.
Ha mobiltelefon med tidtagning redo samt visselpipa vid strul med klockan. Kontakta Bobo vid strul.
Kiosktjänst
Kort och gott sköta kiosken - behöver det beskrivas mer ingående ;)
Öppna och stänga kiosk.
Matansvarig
En del lag har beställt mat. Matansvarig säkerställer att rätt antal och eventuell specialkostbeställningar kommer till rätt lag. I enlighet med separat schema från kansliet.
Om vi sedan hjälper till allihopa att hålla ordning och reda i våra hallar kontinuerligt så blir städningen enkel på söndag :)
Hälsningar
Föräldragruppen
Inför steg 2 i USM
8 dec, 11:59 0 kommentarer
I helgen spelas USM hemma i Rosvalla Arenor.
Vi ledare tänker att alla spelare ska kallas till detta.
Vi vill passa på att göra detta tillsammans hela laget.
Dock kommer det inte vara garanterad speltid för alla.
En del kommer spela mer, andra mindre och kanske inte alls beroende på hur matcherna går.
Med den förutsättningen kallas man och vill man inte vara med under dessa förutsättningar är det helt ok att tacka nej.
Det har vi full förståelse för i så fall.
Hoppas att vi alla tillsammans kan göra detta till en jättekul helg hemma på Rosvalla med mycket stöd från en stor trupp och förhoppningsvis många supportrar som låter och hejar.
Hälsar ledarna.
Funktionärs-schema på USM 13-14 december
26 nov, 18:28 5 kommentarer
Nu finns ett detaljerat schema för alla funktionärer på USM. Ta del av det nu! (Klicka här)
Påminnelse Baka
12 nov, 20:26 6 kommentarer
Vi vill påminna om att anmäla er till "Baka till USM" - gynnar hela laget.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Lör 20/12
12:00-14:00 |
Julavslutning
Jojos jobb Corem |
|
Tor 8/1
16:30-18:50 |
Träning / klister
Rosvalla A |
|
Fre 9/1
16:30-17:45 |
Träning/ ej klister
Rosvalla A |
|
Sön 11/1
12:00-14:00 |
Match mot Vadstena HF
Rosvalla B |
|
Tis 13/1
19:30-22:00 |
Träning/ ej klister
Rosvalla B |
|
Tor 15/1
16:30-18:50 |
Träning / klister
Rosvalla A |
|
Fre 16/1
16:30-17:45 |
Träning/ ej klister
Rosvalla A |
|
Lör 17/1
09:00-16:00 |
SUL 4 F11
Duveholmshallen, Katrineholm |
|
Sön 18/1
10:00-12:00 |
Match mot Eskilstuna Guif IF 1
Oppebyhallen |
|
Tis 20/1
19:30-22:00 |
Träning/ ej klister
Rosvalla B |








