Städning av hall
Söndag 9 nov, 15:00-19:00
städa hallar efter svc
Samling: 15:00, entren rosvallaFör att allt ska flyta på smidigt behöver vi hjälpas åt enligt följande:
Vi beräknar att behöva 4 personer per hall.
Matcherna i B-, C- och Multihallen avslutas innan sista finalen i A-hallen, så vi behöver tre grupper med fyra personer i varje för dessa hallar.
Planerad start för städning i de tre första hallarna är 15:00, vilket är en halvtimme efter sista matchstart.
När vi är klara i B-, C- och Multihallen går alla till A-hallen för att gemensamt ta det sista där – framför allt läktarna brukar ta längst tid.
Vi beräknar att final och prisutdelning tar ca 45 minuter så vi börjar städa i A-hallen ca 16:30.
Uppgifterna vid städningen:
Plocka undan lösa stolar.
Samla upp skräp och sopa rent.
Ta in teknisk utrustning och lämna till vaktmästarna.
Vaktmästarna kör städmaskinerna, så vårt uppdrag är att grovstäda.
Ta ner flaggor, vepor, beachflaggor och rollups och lämna dem till Handbollsförbundet eller IFK.
I B- och C-hallen hjälps vi åt att ställa tillbaka läktarna längs långväggen i B-hallen.
Jag kommer att vara med och hjälpa till med städningen och se till så att vi har den utrustning vi behöver.
När första hallen är klar går vi gemensamt vidare, och så snart prisutdelningen i A-hallen är avslutad och publiken börjar lämna, sätter vi igång där.
Vi är då minst tolv personer som hjälps åt – och när allt är klart får vi äntligen gå hem!
Vi är tolv lag, så om en förälder per lag kan hjälpa till fyller vi listan snabbt.
peter.tholse@ifk.nykoping.se
Vi beräknar att behöva 4 personer per hall.
Matcherna i B-, C- och Multihallen avslutas innan sista finalen i A-hallen, så vi behöver tre grupper med fyra personer i varje för dessa hallar.
Planerad start för städning i de tre första hallarna är 15:00, vilket är en halvtimme efter sista matchstart.
När vi är klara i B-, C- och Multihallen går alla till A-hallen för att gemensamt ta det sista där – framför allt läktarna brukar ta längst tid.
Vi beräknar att final och prisutdelning tar ca 45 minuter så vi börjar städa i A-hallen ca 16:30.
Uppgifterna vid städningen:
Plocka undan lösa stolar.
Samla upp skräp och sopa rent.
Ta in teknisk utrustning och lämna till vaktmästarna.
Vaktmästarna kör städmaskinerna, så vårt uppdrag är att grovstäda.
Ta ner flaggor, vepor, beachflaggor och rollups och lämna dem till Handbollsförbundet eller IFK.
I B- och C-hallen hjälps vi åt att ställa tillbaka läktarna längs långväggen i B-hallen.
Jag kommer att vara med och hjälpa till med städningen och se till så att vi har den utrustning vi behöver.
När första hallen är klar går vi gemensamt vidare, och så snart prisutdelningen i A-hallen är avslutad och publiken börjar lämna, sätter vi igång där.
Vi är då minst tolv personer som hjälps åt – och när allt är klart får vi äntligen gå hem!
Vi är tolv lag, så om en förälder per lag kan hjälpa till fyller vi listan snabbt.
peter.tholse@ifk.nykoping.se






