Dela nyhet
Info från föräldramöte
1 feb, 20:55 0 kommentarer
Hej!
Tack till er som deltog på föräldramötet i går (onsdag)!
Här kommer en sammanfattning av mötet och vad som är planen framåt i planeringen av Äppellunda cup 2024.
- Cupen kommer att äga rum 1-2/6 på Äppellunda IP. Cupen är för barn födda 2015.
- Vi arrangerar cupen tillsammans med P15. Tillsammans gör VI föräldrar och ledare cupen till det vi önskar.
- Alla föräldrar kommer behöva engagera sig i planeringen/förberedelser och under själva cup-dagarna.
- Alla föräldrar blir indelade i arbetsgrupper med olika ansvarsområden. Varje grupp ska ha en gruppledare, ni ansvarar själva för vem detta är.
- Vi ledare kommer placera ut alla föräldrar i arbetsgrupperna, vi tar hänsyn till de önskemål som lämnats men alla önskemål kommer inte att kunna tillgodoses.
- I varje grupp utses en sammankallande person som har som ansvar att sammankalla till första gruppmötet. Det första mötet bör äga rum så snart som möjligt.
- Grupperna kommer få tillgång till lite dokument från tidigare år så man har något att börja planera utifrån och får ett hum om hur planeringen sett ut tidigare år. Man kommer också få kontaktuppgifter till de som deltog i respektive arbetsgrupp förra året och kan därmed ta kontakt för att få råd och tips.
- Vi behöver även tillsätta en cupgeneral som har som uppgift att hålla kontakt med gruppledarna i varje grupp och vara spindeln i nätet. Om du känner att detta är en uppgift som passar dig bra, hör av dig till någon av oss ledare!
- Utöver den grupptillhörighet man har så kommer även alla behöva hjälpas åt att baka/fixa toast och samla in lott-vinster samt bemanna arbetsstationer under cup-dagarna. Vi önskar också att varje förälder tar kontakt med minst ett företag gällande sponsringsmöjligheter.
- Intäkterna från cupen blir en bra grund för F15´s lagkassa.
Arbetsgrupperna är:
Mark – och parkeringsgrupp bygger upp området och ser till att tält, bänkar, bord, högtalare och mikrofon m.m. finns + boka parkering m.m
Sportgrupp ordnar matchprogram, spelschema, domare, planer, sekretariat, speaker, medaljer och prisutdelning, bollar, matchvärdar, teknik, områdeskarta
Mat - och kioskgrupp ordnar med mat/fika m.m. Listor för vilka som bakar/ordnar toast, göra schema så kiosk osv bemannas m.m
Sponsor - och lotterigrupp huvudansvarig för kontakt med Sponsorer, vilka finns, vilka har redan kontaktats m.m. Skapa sponsorprogram. Även se till att det kommer in priser till olika lotterier
Nattvakter ser till så att det finns bemanning nattetid
Sjukvårdsgrupp Se till så att det finns sjukvård att tillgå i form av tält och material m.m
Ekonomigrupp Ha hand om ekonomin, sannolikt något för våra kassörer i respektive lag
Vad händer nu???
Jo, nu kommer vi ledare i F15 tillsammans med P15 sätta ihop grupperna efter bästa förmåga. När detta är klart får ni information om det och då börjar arbetet i respektive grupper.
Det här kommer att bli både roligt, arbetsamt och lärorik för oss alla! Det viktiga är att vi hjälps åt och och ju fler vi är som delar på jobbet ju lättare går det och ju roligare blir det. Tänk vilken roligt helg vi ordnar för våra barn och vilken bra ekonomisk grund vi kan lägga för deras fortsatta fotbollsspel.
Tveka inte att höra av er om ni har frågor och funderingar!
/Ledarna
Kommentarer